مدیرکل هواشناسی استان مرکزی گفت: 10 درصد استان درگیر خشکسالی بسیار شدید، 69 درصد خشکسالی شدید، 29 درصد خشکسالی متوسط و یک درصد خشکسالی خفیف است.
کد خبر: ۹۰۰۶۰۸۸
|
۲۲ فروردين ۱۳۹۷ - ۲۱:۲۸

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ مرتضی ذوالفقاری مدیرکل هواشناسی استان مرکزی در جلسه شورای حفاظت آب استان با اشاره به اینکه خشکسالی پدیده‌ای که از سال 86 در کل کشور و خاورمیانه آغاز شده است، گفت: سالانه 5 میلیمتر به تبخیر افزوده می‌شود که طی یک دهه اخیر 50 میلیمتر رشد تبخیر صورت گرفته است.

وی افزود: 19 استان کشور از نظر منایع آبی و بارش نزولات جوی در وضعیت بحرانی قرار دارند که رتبه استان مرکزی در بین 31 استان ششم است و تاکنون 57 درصد کمبود بارش داشته است.

مدیرکل هواشناسی استان مرکزی تصریح کرد: سه استان در سطح کشور در سال آبی جاری نسبت به میانگین سال‌های گذشته بارندگی بیشتری دریافت کرده‌اند که این استان‌ها نیز در معرض خشکسالی قرار دارند.

ذوالفقاری با اشاره به میزان بارش‌های استان مرکزی در سال زراعی 97-96 گفت: استان مرکزی در پاییز سال گذشته 11 میلیمتر بارندگی داشت که کاهش بارندگی در این منطقه نسبت به متوسط 80 میلیمتری سال‌های گذشته بی‌سابقه بوده است.

وی افزود: میزان بارش‌ها در استان مرکزی تا به امروز 95.2 بوده است که این میزان بارش در مدت مشابه سال گذشته 262 میلیمتر بوده و در بلندمدت 213 میلیمتر بوده است.

مدیرکل هواشناسی استان مرکزی با بیان اینکه 10 درصد استان درگیر خشکسالی بسیار شدید، 69 درصد خشکسالی شدید، 29 درصد خشکسالی متوسط و یک درصد خشکسالی خفیف است، خاطرنشان کرد: شهرستان تفرش با 2.6 و اراک 2.5 درصد انحراف از وضعیت عادی بارندگی‌ها شدیدترین حشکسالی‌ها را دارند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات