مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان مرکزی مطرح کرد

کاهش 64 درصدی بارش در استان مرکزی نسبت به دوره آبی سال 95

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان مرکزی گفت: بارندگی ها در سال آبی جاری نسبت به میانگین سال گذشته 64 درصد کاهش یافته است.
کد خبر: ۹۰۰۶۰۸۶
|
۲۲ فروردين ۱۳۹۷ - ۲۱:۲۸

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ عزت‌اله آمره‌ای مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان مرکزی در جلسه شورای حفاظت آب استان با اشاره به میزان بارش‌های استان در سال آبی 96-97 گفت: میزان بارش‌ها در این سال 92 میلیمتر بوده که در 64 سال اخیر این میزان کاهش بارش بی سابقه بوده است.

وی افزود: وضعیت بارش باران در استان مرکزی از مهرماه 96 تا 20 فروردین ماه سال جاری کاهش 61 درصدی نسبت به دراز مدت و کاهش 64 درصدی نسبت به سال گذشته داشته است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان مرکزی با بیان اینکه در تمامی شهرستان‌های استان حدود 50 درصد کاهش بارش رخ داده است، گفت: سال گذشته میزان بارش 250 میلیمتر بوده که این میزان در سال آبی جاری با کاهش 166 میلیمتری مواجه بوده است.

آمره‌ای میزان کاهش روان آب‌های استان را 68 درصد عنوان کرد وگفت: بارش در سال زراعی گذشته 109 میلیون مترمکعب بوده است.

وی با اشاره به وضعیت سدهای استان افزود: سد ساوه وضعیت مناسبی دارد به شکلی که در حال حاضر حجم مخزن سد 41 درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته است؛  در بحث سد کمال صالح در حال حاضر 69 تا 70 میلیون مترمکعب آب پشت سد ذخیره شده که وضعیت خوبی نیست و نشان از کاهش 26 درصدی در حجم مخزن سد را نشان می دهد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان مرکزی با تاکید بر لزوم توجه به وضعیت آب شرب شهرها و روستاها تصریح کرد: در حال حاضر 154 میلیون مترمکعب به آب شرب اختصاص یافته است که 41 میلیون مترمکعب آن مربوط به آب‌های سطحی و مابقی آب‌های زیرزمینی است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار