رئیس کنگره شهدای استان البرز گفت : شهدا در جامعه نقش هدایت گری دارند لذا باید دانش آموزان را با زندگینامه شهدای دانش آموز و فلسفه ایثار و شهادت آشنا کنیم تا شناخت نسل چهارم نسبت به انقلاب و دفاع مقدس افزایش یابد.
کد خبر: ۹۰۰۶۰۸۲
|
۲۲ فروردين ۱۳۹۷ - ۲۰:۵۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج ، سرهنگ علی محمد دانشیار روز چهارشنبه در دبستان پسرانه شاهد شهیدان علافی ها در آموزش و پرورش ناحیه یک کرج افزود: برای آشنایی دانش آموزان باید طرح های فرهنگی - آموشی از جمله برگزاری یادواره شهدا، نشر کتاب با محوریت زندگینامه شهدای دانش آموز با هدف آشنایی نسل چهارم انقلاب با فرهنگ دفاع مقدس در دستور کاری - اجرایی قرار گیرد.

دانش آموزان را باید با زندگی و هدف شهدا آشنا کنیم
وی با اشاره به اینکه البرز 330 شهید دانش آموز دارد، اظهار کرد: در سال گذشته زندگینامه 15 شهید دانش آموز این استان در قالب کتاب منتشر شد که در سال 97 می کوشیم این طرح مهم با قوت و حمایت بیشتری انجام شود.


وی خاطرنشان کرد: باید به دانش آموزان در کلاس های درس و یا برنامه های فرهنگی که در مدارس برگزار می شود آموخت که با حرکت در مسیر شهدا هیچگاه راه را گم نمی کنیم.


وی تصریح کرد: شناساندن شهدای دانش آموز به جامعه هدف که شامل دانش آموزان در دوره های مختلف تحصیلی می شود یکی از برنامه های مهم کنگره شهدای استان البرز است.


وی اضافه کرد: شهدای دانش آموز برای نسل امروز نقش یک معلم را دارند زیرا در کلاس درس شهدا می توان درس های زیادی از جمله تربیتی، دینی ، ولایتمداری و عرق به میهن را آموخت.


دانشیار امنیت، آرامش، رشد و توسعه، اقتدار و جایگاه ایران در خاورمیانه و جهان را مدیون خون پاک شهیدان دانست و ادامه داد: یکی از راههای انتقال فرهنگ ایثار و شهادت به نسل نو بهره گیری از شعر و داستان است که خوشبختانه این مهم در استان البرز با انتشار کتاب شهدای دانش آموز آغاز شد.


وی یادآور شد: تلاش می شود در این کتاب ها با زبان ساده ،امکان آگاهی بخشی به دانش آموزان در حوزه فرهنگ ایثار و شهادت فراهم آید.


وی تاکید کرد: جامعه ما امروز نیاز به گسترش و تقویت این فرهنگ دارد.


استان البرز در دوران هشت سال دفاع مقدس 93 معلم و 330 دانش آموز تقدیم انقلاب کرده است.البرز 460 هزار دانش آموز و 24 هزار معلم دارد.

ارسال نظرات