خبرهای داغ:
گزارش مردمی در تشییع اولین شهید مدافع حرم خراسان جنوبی/

الحق که بصیری دارای بصیرت بود/ آزادمردی درسی از مکتب عاشورا در سیره شهدای مدافع حرم

عزت، آبرو، شرف و امنیت ما از خون شهداست. اگر شهدا خونشان را به پیکره اسلام تزریق نکرده بودند؛ استکبار جهانی خون پیکره اسلام را مکیده و امروز از اسلام خبری نبود.
کد خبر: ۹۰۰۶۰۰۸
|
۲۲ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۵

الحق که فامیلش بصیری پور و دارای بصیرت کامل در دشمن شناسی بود. ندای رهبری را لبیک گفت و در کنار همرزمان خود در مبارزه با صهیونیست جهانی شرکت کرد.

ناراحتی و غم ما برای از دست دادن چنین افرادی است که تربیت یافته مکتب اهل‌بیت علیهم‌السلام هستند و با شجاعت و جسارت وصف نشدنی در مقابله مستقیم با صهیونیست جهانخوار ایستادند و جام شیرین شهادت نوشیدند.

به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، امروز در بیرجند پیکر شهید مرتضی بصیری پور، اولین شهید مدافع حرم استان خراسان جنوبی با حضور زن و مرد، پیر و جوان، کارگر، کاسب و کارمند تشییع  و عطر و بوی شهادت دوباره در استان ما طنین انداز شد.

ما نیز به جمع مردم رفتیم و با تعدادی از حاضرین در این مراسم باشکوه گفتگویی انجام دادیم که در ادامه می خوانید:

مرضیه سلیمی بانوی جوان بیرجندی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج اظهارداشت: اینجا آمدیم که به شهدا بگوییم راهشان را  تا آخر ادامه می دهیم و بدانند که تنها نیستند.

وی عنوان کرد: این جوانان دلیر و مومن رفتند به خاطر اینکه ما در امنیت و آرامش زندگی کنیم و این نعمت را مدیون آنها هستیم.

سلیمی ادامه داد: ما در امنیت کامل هستیم اما طبق فرمایش  پیامبر اسلام به فریاد رسی دیگر مسلمانان می پردازیم و این آرامش و امنیتی که داریم را برای همه مسلمانان جهان می خواهیم.

وی خاطرنشان کرد: ما با حفظ حجاب و عفت و پاکدامنی می توانیم پیرو شهدا باشیم و به خانواده شهدا احترام می گذاریم.

این بانوی بیرجندی افزود: این شهدای حریم اسلام راه امام حسین(ع) را زنده نگاه می دارند و با دفاع از خاک و ناموس کشور سوریه  از ناموس و میهن خودشان دفاع می کنند. 

آقای کیانی راد در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج اظهارداشت: پیام شهید پیام امام حسین(ع) است که همانا شهادت در راه خدا بهترین عاقبت به خیری است.

وی با بیان اینکه شهدا هستند که مسیر راه را برای ما مشخص کردند افزود: شهدا با گذشت، ایثار و ایستادگی خودشان پیام بزرگی به ما می دهند که پاسدار انقلاب و ادامه دهنده راه شهدا باشیم.

این جوان بیرجندی با بیان اینکه ان شاء الله بتوانیم پاسدار خوبی برای حریم ولایت باشیم گفت: وقتی به کمک کشورهای همسایه در نابودی استکبارجهانی و داعش می پردازیم در واقع به نوعی از حریم کشور خودمان حفاظت می کنیم.

وی با بیان اینکه این وظیفه همه ما است که مسیری که شهدا به ما نشان دادند را حفظ کنیم خاطرنشان کرد: شهادت  پیام خوبی دارد اما مهم تر این است که بتوانیم رسالت خود را به بهترین شکل به سرانجام برسانیم.

کیانی راد با بیان اینکه به برکت خون شهدا در کشور ما امنیت وجود دارد افزود: برای پاسداشت خون شهدا و مقابله با بیگانگان و آنهایی که با کشور ما کینه توزی و طمع ورزی دارند می بایست توطئه هایشان را با اتحاد، یکپارچگی و همبستگی خنثی کنیم. 

حجت الاسلام اوحدی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج اظهارداشت: شهید خونی دارد که در زمین می ریزد و پیامی دارد که مسئولیت آفرین است آنچه که اهمیت دارد بیش از خون شهید زنده نگاه داشتن آرمان و پیام رسانی شهید است.

وی ادامه داد: همه شهدا و به خصوص شهدای مدافعان حرم پیامی که برای ما دارند این است که از خون آنها غفلت نکنیم و باید قدردان زحمات و خون شهدا باشیم.

این مبلغ دینی افزود: عزت، آبرو، شرف و امنیت ما از خون شهداست. اگر شهدا خونشان را به پیکره اسلام تزریق نکرده بودند؛ استکبار جهانی خون پیکره اسلام را مکیده و امروز از اسلام خبری نبود.

وی خاطرنشان کرد: این انقلاب بر اساس روایات متصل به انقلاب حضرت مهدی(عج) خواهد شد و ادامه راه شهدا مسئولیت ما را سنگین تر می کند و باید از خون شهدا دفاع کنیم.

اوحدی با بیان اینکه خون شهید ارمغانی دارد افزود: این جمعیت را کسی به زور نیاورده است و تنها صرف اینکه اعلام کردند تشییع شهید است همه مردم زن و مرد و پیر و جوان برای اعلام حمایت و دفاع از حریم اسلام و قرآن و پاسداشت خون شهدا آمده اند.

وی با بیان اینکه پیام و دستاورد خون شهید این است که مکتب ابی عبدالله را زنده نگاه داریم گفت: برای آن چکیده کربلا در آخرین جمله امام حسین(ع) بود که آزاد مرد باشید و اسیر نفس، شیطان، استکبار، مادیات و رسومات نباشیم و از اسلام، قرآن وخون شهدا دفاع کنیم که این وظیفه همه ما است.

خانم شهابی نیز در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی اظهارداشت: برای این در مراسم شرکت کردم که قداست شهید در جامعه حفظ شود و فرهنگ شهید و شهادت که لازمه جامعه اسلامی است  پاس داشته شود.

وی با بیان اینکه  آنهایی که برای امنیت جامعه و دفاع از اعتقادات ما خون خود را نثار می کند برای ما بسیار ارزشمند هستند گفت:  نتیجه نشر فرهنگ شهادت در جامعه حفظ امنیت است.

این جوان بیرجندی با بیان اینکه افتخار دارم که در شهرم جوانانی پرورش داده شدند که با شجاعت و ایثار خودشان برای حفظ میهن، اعتقادات، ناموس، مال و جان از خون خود می گذرند.

وی ادامه داد: عده ای تصور دارند که حریم مرز جغرافیایی ما است اما مسلمانان حریم اعتقاداتی خود را حریم اسلام می دانند و ما امنیت را برای همه مردم جهان می خواهیم .

شهابی اظهارداشت: باید اعتقادات و باورهای دینی ما به حدی برسد که ادامه راه شهدا را وظیفه خود بدانیم و هر کس در هر جایگاهی که هست باید در جهت حفظ امنیت جامعه تلاش کند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها