خبرهای داغ:
نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین گفت: امروز هنر همه ما باید هنر اقامه و استمرار دین باشد، می‌توان نماز خواند ولی از مستکبران حمایت کرد؛ اما نمی‌توان اقامه نماز کرد و حامی ستمگران بود، هنرمند در جامعه با هنرنمایی خود سرباز اقامه دین شناخته شود.
کد خبر: ۹۰۰۶۰۰۴
|
۲۲ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۴

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در نشست هم‌اندیشی هنرمندان جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی قزوین اظهار کرد: عزیزانی که پرچمدار هنر مسئولیت‌پذیر، هنر حامی دین و هنر مستضعفین هستند هرکدام زمینه‌ساز خلاقیت و جاذبه ایمانی در کلام، گفتار و آثار خود خواهند بود.
نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین با اشاره به چیستی هنر از نگاه قرآن اذعان کرد: هرکس در جغرافیای زیبا و هنری مربوط به حوزه کاری خود می‌تواند فعالیت خوبی داشته باشد؛ اما بحث هم‌افزایی در این فضا مورد غفلت قرار می‌گیرد و آیه « اِعْتَصِمُوا بِحَبْلِ اللّه جَمِیعاً وَلاَ تَفَرَّقُوا» در قرآن کریم که تاکید بر کار جمعی و گروهی دارد، بر زمین خواهد ماند.
امام جمعه قزوین ابراز کرد: زمینه‌سازی بحث ظهور حضرت حجت (عج) و بیان حقایق قرآنی نیازمند حضور جمعی و تشکیلاتی همه هنرمندان حوزه انقلاب است و جهان امروز تشنه این حضور و فعالیت گروهی است.
وی با بیان این‌که خداوند اولین هنرمند جهان هستی است، عنوان کرد: خدای متعال حقیقت و منشأ هنر است و هنر از خزائن غیب او تراوش می‌کند؛ بنابراین هرکس رابطه قوی‌تری با خدای متعال داشته باشد رزق بیشتری از هنر نصیب وی خواهد شد.
آیت‌الله عابدینی اذعان کرد: نمایشگاه هنر خداوند در همه هستی قابل مشاهده است و خدای متعال هنرمندانه جهان هستی را خلق کرده و هیچ‌کس این توانایی را ندارد که کوچکترین ایرادی به نظام خلقت وارد کند.
نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین قرآن کریم را اَحسن هنرها دانست و ابراز کرد: خدای متعال برای اثبات هنر آفرینش خود به همه انسان‌ها این فرصت را داد که با همه‌ی فکر و اندیشه خود جمع شوند و آیه‌ای شبیه قرآن بیاورند؛ اما کافران تمام هنر و بلاغت خود را جمع کردند ولی در این خصوص عاجز ماندند و این نشان از هنرمندی خداوند دارد.
امام جمعه قزوین تصریح کرد: خدای متعال زمانی‌که جسم انسان را آفرید و از روح خود در آن دمید به خود تبریک گفت، پیامبر (ص)، امیر مومنان (ع) و حضرت فاطمه زهرا (س) و دیگر ائمه معصومین (ع) هنر آفرینش خداوند در زمین هستند.
وی با بیان اینکه خدای متعال صاحب جمال و کمال است، بیان کرد: اگر هنرِ یک هنرمند جنبه شخصی پیدا کند این هنر تاریخ مصرف پیدا می‌کند و در دوره‌های بعد، جاذبه خود را از دست داده و کهنه و پوسیده خواهد شد.
آیت‌الله عابدینی ادامه داد: هنر ما زمانی ماندگار و جاودانه خواهد بود که به مرکز اصلی هنر؛ یعنی خدای متعال متصل شود و ارتباط پیدا کند، غدیر و کربلا هنر خداست که توسط کار رسانه‌ای عظیم پیامبر اسلام (ص) و حضرت زینب (س) صورت گرفت.
نماینده‌ ولی‌فقیه در استان قزوین ابراز کرد: جاودانگی هنر به واسطه ارتباط با خدای متعال صورت می‌گیرد و هر هنری که رنگ خدایی بگیرد ماندگار می‌شود، عرصه هنر اگر با ملکوت آسمان‌ها که مرکز ریزش هنر بر روح و قلب هنرمندان است، هماهنگ شود رزق معنوی خدای متعال برای ما گسترش خواهد یافت
امام جمعه قزوین با اشاره به نام‌گذاری سال از سوی رهبر معظم انقلاب اذعان کرد: رهبری در نام‌گذاری امسال از اقشار مختلف مردم طلب استمداد کردند؛ زیرا حمایت از تولید ملی در همه حوزه‌های اجتماعی، فرهنگی و هنری ضرورت دارد.
وی با اشاره به کشتار مردم غزه توسط رژیم جعلی اسرائیل گفت: کودکان، زنان و جوانان یمن، بحرین، غزه و فلسطین با ایستادگی و مقاومت خود در برابر ظلم استکبار جهانی در حال هنرآفرینی هستند.
آیت‌الله عابدینی در پایان تاکید کرد: امروز هنر همه ما باید هنر اقامه و استمرار دین باشد، می‌توان نماز خواند ولی از مستکبران حمایت کرد؛ اما نمی‌توان اقامه نماز کرد و حامی ستمگران بود، هنرمند در جامعه با هنرنمایی خود سرباز اقامه دین شناخته شود.
1001/پ30/ب

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها