کارشناس مذهبی در گفتگو با «بسیج» مطرح کرد
حجت الاسلام خوش خلق گفت: امام کاظم (ع) به شیعیان اهمیت ویژه ای می دادند. و به آنها تاکید می کردند که حق را بگویند و از باطل دوری کنند هر چند که به ظاهر به ضرر آنها باشد.
کد خبر: ۹۰۰۶۰۰۳
|
۲۳ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۰

حجت الاسلام خوش خلق کارشناس مذهبی در گفتگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری بسیج با اشاره به آیه 134سوره مبارکه آل عمران گفت: "الَّذِينَ يُنْفِقُونَ فِي السَّرَّاءِ وَالضَّرَّاءِ وَالْكَاظِمِينَ الْغَيْظَ وَالْعَافِينَ عَنِ النَّاسِ ۗ وَاللَّهُ يُحِبُّ الْمُحْسِنِينَ"  آنهایی که از مال خود در حال وسعت و تنگدستی انفاق کنند و خشم خود فرونشانند و از (بدیِ) مردم درگذرند، و خدا دوستدار نکوکاران است. امام موسی کاظم (ع) ملق به کاظم به معنای بردبار و حلیم و فروبرنده خشم بودند که این برای همه ما باید درس باشد.

وی افزود: ایشان در میان مردم به باب الحوائج مشهور هستند چرا که هر کسی به وی متوسل شود حاجاتش برآورده می شود. امام کاظم (ع) به شیعیان اهمیت ویژه ای می دادند. و به آنها تاکید می کردند که حق را بگویند و از باطل دوری کنند هر چند که به ظاهر به ضرر آنها باشد.

حجت الاسلام خوش خلق تصریح کرد: امام موسی کاظم (ع) عبد صالح به خاطر کثرت عبادت بودند و در سجده هایشان دعای "اللهم انی اسالک الرحة عند الموت والمغفرة بعد الموتوالعفو عند الحساب" را قرائت می کردند.

کارشناس مذهبی بیان داشت: توجه و عنایت خاص ایشان به مسن ها بزرگتر ها بسار شاخص است که ما در جامعه امروزمان به شدت به آن نیاز داریم و جوانان باید از این مسا ئل بهره بگیرند.

 

 

ارسال نظرات