به همت معاونت عقیدتی سیاسی سپاه امام صادق (ع):

نشست شناخت آسیب­ ها و تهدیدهای فضای مجازی برگزار شد

نشست شناخت آسیب ­ها و تهدیدهای فضای مجازی ویژه کارکنان سپاه امام صادق (ع) استان بوشهر به همت معاونت تربیت و آموزش عقیدتی سیاسی دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه امام صادق (ع) در نمازخانه معراج این سپاه برگزار شد.
کد خبر: ۹۰۰۵۹۵۵
|
۲۲ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از بوشهر، سرگرد سید محمّد رضا جعفری در این نشست گفت: امروز فضای مجازی محلّ امتحان ­ها و تکالیف جدید ماست امتحانی که در عصر جدید متناسب با مختصات خاص دنیای سرشار از تکنولوژی شگفت ­انگیز قرن حاضر است.

وی اظهار کرد: هدف از تمامی امتحانات الهی سنجش میزان عزم و اراده ­ی انسان­ ها در مواجهه با هوای نفس و تمایلات دنیوی است که با توجّه به این مسئله که امروزه انسان از عقل و تجربه ­ی بیش­ تری نسبت به انسان عصر گذشته برخوردار است و از امکانات بهتری هم بهره می ­برد طبیعی است که با امتحانات جدید و پیچیده ­تری هم روبرو شود.

این کارشناس فضای مجازی تأکید کرد: دانستن این مسئله که ابزار و امکانات فضای مجازی از کدام فرهنگ و تمدن سرچشمه گرفته و این که چگونه جریان سلطه در حال سوء استفاده از این ابزار است مسئولیّت ما را در مواجهه با این فضا بیش­ تر هم می ­کند.

سرگرد جعفری افزود: امروز ما در فضای مجازی با امکاناتی مواجه هستیم که هم می­ تواند موجب شکست ما و یا برعکس شکست دشمنان شود که در واقع عملکرد و دانش ما در این فضا است که نشان می ­دهد ما در این امتحان الهی محلّ تجلّی قدرت خدا یا محلّ تجلّی ضعف خودمان می ­شویم.

وی خاطرنشان کرد: رعایت تقوا و داشتن نظم و زمان­ بندی استفاده از فضای مجازی دو اقدام اساسی است که لازم است همه ما در استفاده از این فضا انجام دهیم چون که متأسفانه آلودگی و هرزگی ­های این فضا زیاد است تا جایی که ممکن است نفسمان را بگیرد و موجب هدر رفتن و بی نظمی زمان شود.

جعفری اذعان کرد: خداوند متعال در آیه 6 سوره حجرات می ­فرماید اگر فاسقی برایتان خبری آورد نیک وارسی کنید تا مبادا با نادانی به گروهی آسیب برسانید و از آن چه کرده ­اید پشیمان شوید که با عنایت به همین آیه شریفه لازم است که بیش از پیش مواظب بوده و در دام فاسقینی مثل شبکه ­های BBC، VOA و ... نیفتیم.

وی تصریح کرد: حضور در شبکه ­های اجتماعی بایدها، نبایدها و سواد خاص خود را می ­طلبد و لازم است که در این زمینه سواد امنیتی داشته باشیم چرا که ممکن است مورد سوء استفاده دشمن قرار گرفته و بدون این که متوجّه شویم به کسی ضربه زده و یا حتّی به جاسوس حقوق­ بگیر دشمن تبدیل شویم.

سرگرد محمّد رضا جعفری افزود: برای نمونه پخش فیلم ­های سر بریدن ­های داعش در شبکه­ های اجتماعی از طرف ما ناخواسته تقویّت استراتژی ترسی است که داعش آن را دنبال می ­کند و به همین سبب است که شما می ­بینید پخش چنین فیلم ­هایی که در شبکه ­های غربی و آمریکایی ممنوع است در این کشورها اجازه انتشار پیدا می ­کنند.

انتهای خبر/

ارسال نظرات