دبیر دومین دو سالانه «جایزه ماف برای جهانی عاری از مین» از برگزاری این جشنواره به مناسبت روز بین المللی آموزش خطرات مین و مقابله با مشکل مین در روز ۲۳ فروردین ماه در استان کردستان خبر داد.
کد خبر: ۹۰۰۵۹۴۳
|
۲۲ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، جبار طهماسبی اظهار کرد: فراخوان دومین دو سالانه جایزه ماف برای جهانی عاری از مین در آذر ۹۶ در سطح کشور اعلام شد.

دبیر دومین جشنواره بیان کرد: در سه بخش این جشنواره نفرات و آثار برگزیده تقدیر می‌شوند که به برگزیدگان تندیس ماف، لوح سپاس و جایزه نقدی اعطا می‌شود.

وی با اشاره به اینکه این جشنواره در سه بخش فیلم کوتاه، عکس و تحقیق و پژوهش برگزار شده است، افزود: در بخش عکس ۳۶۰ اثر، در بخش فیلم کوتاه ۱۱ اثر و در بخش تحقیق و پژوهش ۱۵ اثر به دبیرخانه این جشنواره ارسال شده است.

وی با اشاره به اینکه در بخش عکس ۳۵ نفر، پژوهش ۱۵ نفر و فیلم کوتاه ۱۱ نفر شرکت کننده داشته است، اعلام کرد: آثار بخش پژوهش دو کتاب، دو پایان نامه ارشد و بقیه مقالات علمی و پژوهشی بوده است.
وی اعلام کرد: نفرات برتر در روز پنج شنبه در سالن شماره دو پردیس سینما بهمن با حضور مسئولان استانی و شهرستانی معرفی و مورد تجلیل قرار می‌گیرند.

طهماسبی عنوان کرد: دبیر بخش عکس مهدی مدعم، دبیر بخش پژوهش اسعد اردلان حقوق‌دان، دبیر بخش فیلم ستار چمنی گل بوده که در کل کیفیت آثار رسیده به دبیرخانه را مطلوب ارزیابی کرده اند.

مدیرعامل انجمن ماف ادامه داد: فروردین ماه سال ۹۵ اولین دو سالانه مفا با محوریت پاکسازی، آموزش، مین و رسانه در سنندج برگزار شد.

وی افزود: هدف اصلی کلیه برنامه ‎‌های ماف آگاهی رسانی در زمینه خطرات مین و کاهش تلفات مین است تا بتوانیم میزان آسیب‌های مین را کمتر کنیم.

طهماسبی با اشاره به برگزاری دوره ‎‌های آموزشی در سطح روستا‌های استان بیان کرد: در طول سه سال آموزش عامه مردم ما توانستیم ۱۱۰ روستای آلوده به مین را تحت آموزش قرار داده و نزدیک به هزار نفر را با حمایت کمیته صلیب سرخ و استانداری آموزش داده‌ایم، که بعد از آموزش‌های صورت گرفته ارزیابی هر ساله صورت گرفته که اثرگذاری این دوره‌ها مطلوب بوده است.

وی افزود: برگزاری نشست‌های علمی و تخصصی در حوزه مین، حمایت از آسیب دیدگان و قربانیان مین از جمله برنامه‌های ماف است.

مدیرعامل انجمن ماف در ادامه با اشاره به اینکه مشکل ما در استان در شهر‌های مرزی نیست، گفت: یکی از مشکلات مناطق کُردنشین پایگاه‌های متروکه است که به دلیل کوهستانی بودن استان و بارش باران و برف و مین‌ها از این پایگاه هاجابجا شده و در مناطق مسکونی غیرمرزی قربانی داشته باشیم.

وی اعلام کرد: به همین دلیل در فصل بهار و بارش باران‌های بهاری آمار آسیب‌دیدگان مین بیشتر است و این افراد در جغرافیای فیزیکی خود و در کنار منزل مسکونی خود که سال‌ها همان مسیر را طی کرده، دچار آسیب می‌شوند.

طهماسبی افزود: آمار رسمی و غیررسمی از قربانیان مین در استان وجود ندارد و ایران بعد از جنگ با کشور عراق دومین کشور آلوده به مین بوده است.

وی در پایان یادآور شد: ما در این دوسالانه سعی می‌کنیم بخش دولتی و غیردولتی را دعوت کرده تا بتوانیم پاکسازی مناطق آلوده را به نحو احسن داشته باشیم.
 
انتهای پیام/7727
 
منبع ایسنا
ارسال نظرات