خبرهای داغ:
مدیر کل بنیاد نشر آثار و ارزش های دفاع مقدس خراسان جنوبی خبر داد
مدیر کل بنیاد نشر آثار و ارزش های دفاع مقدس خراسان جنوبی گفت: موافقت های اولیه در استان در خصوص روز خاص خراسان جنوبی برای دیدار با مقام معظم رهبری انجام شده است.
کد خبر: ۹۰۰۵۹۴۰
|
۲۲ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۹

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، معاون استاندار و فرماندار ویژه طبس در جلسه برنامه ریزی گرامیداشت واقعه پنج اردیبهشت گفت: در مناسبت های مرتبط با هر استانی از جمله قم، تبریز مردم آن استان دیداری با مقام معظم رهبری دارند.

سید مهدی طلائی مقدم افزود: پیشنهاد میشود به مناسبت بزرگداشت پنجم اردیبهشت مردم طبس و استان خراسان جنوبی نیز دیدار داشته باشند که به یقین آثار و برکات آن موثر واقع خواهد شد.

فرماندار ویژه طبس در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع گردشگری طبس اشاره کرد و گفت: امسال طبس میزبان بیش از دو میلیون گردشگر بود و بالغ بر ۸۰۰ هزار نفر دو شب اسکان داشتند و سه میلیون و ۷۰۰ هزار نفر از طبس عبور کردند و پنج اردیبهشت فرصت دیگری برای گردشگری ایجاد کرده است.

وی عنوان کرد: گردشگرانی هستند که از اماکن مذهبی، تاریخی، طبیعی و ملی دیدن کنند و اینجا محل تقاطع استان های مهم از جمله خراسان رضوی، خراسان جنوبی، یزد و اصفهان است.

وی از تمامی دستگاه های اجرایی که در سال گذشته و امسال برای گرامیداشت پنج اردیبهشت کمک کردند قدردانی کرد و سخنران ویژه را آیت الله عبادی مسئول نماینده ولی فقیه در استان خراسان جنوبی اعلام کرد.

محمدرضا فخر مدیر کل بنیاد نشر آثار و ارزش های دفاع مقدس در این جلسه گفت: موافقت های اولیه در استان در خصوص روز خاص خراسان جنوبی برای دیدار با مقام معظم رهبری انجام شده است.

وی در بخش دیگری عنوان کرد: پنج اردیبهشت مناسبت ملی و بین المللی است و مانور بین المللی میدهیم زیرا آمریکا موجود پوشالی است که نه تنها در قبال جهانیان منفور است که حتی شن های طبس نیز عناد خود را نشان دادند.

وی گرامیداشت یاد و خاطره امام جمعه فقید طبس حضرت حجت الاسلام مهاجریان مقدم و پخش نماهنگ بین المللی با اشعاری در رابطه با صحرای طبس و تجلیل از خانواده اولین خبرنگار حاضر در صحنه را از برنامه های روز پنج اردیبهشت برشمرد.

مدیر کل بنیاد نشر آثار و ارزش های دفاع مقدس تصریح کرد: موضوع موزه صحرای طبس پیگیری میشود و جزو پروژه های ملی و استانی است و در محل صحرای طبس نیز مرکز فرهنگز ایجاد خواهد شد.

فرمانده سپاه ناحیه طبس نیز در این جلسه با معرفی کمیته های مختلف ستاد برگزاری گرامیداشت پنج اردیبهشت از مهندس طلایی به عنوان مسئول ستاد و مهندس برقی جانشین ستاد معرفی کرد.

سرهنگ رمضانعی فرحبخش ثانی بیان کرد: دوبار آمریکا در صحرای طبس شکست خورد یکی پنجم اردیبهشت و دوم در ۱۷ آذر سال ۹۰ که آرکیوی ۱۷۰ آمریکا زمینگیر شد.

دبیر ستاد گرامیداشت پنج اردیبهشت در خصوص برنامه های پیشنهادی پنج اردیبهشت گفت: نشست بصیرتی با موضوع نقش مردم در استکبارستیزی و حمایت از کالای ایرانی، تبیین گفتمان ولایت، برگزاری دعای ندبه در منزل شهید در بخش دستگردان، یادواره شهید منتظر قائم و تجلیل از جانبازان بالای ۵۰ درصد در نماز جمعه در بخش دیهوک از برنامه هاست.

فرحبخش ثانی ادامه داد: نشست بصیرتی و اکران فیلم نبرد خلیج فارس در مسجد ائمه بقیع، نشست بصیرتی ایران اسطوره مقاومت، کویرنوردی، کوهپیمایی خواهران، همایش ما تا آخر استاده ایم، اعزام سخنران به مدارس با موضوع اهداف حمله نظامی آمریکا به ایران، برگزاری دعای ندبه در امامزاده طبس، ویژه برناما آیین شکرگزاری ایام الله پنج اردیبهشت در امامزاده طبس و بخش های دستگردان و دیهوک و ویژه برنامه پنج اردیبهشت در محل صحرای طبس و برگزاری اعیاد شعبانیه و جشن میلاد امام حسین(ع) از دیگر برنامه هاست که از اول تا هفتم اردیبهشت ماه در سطح شهرستان طبس برگزار خواهد شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها