فرماندار شهرستان دشتی گفت: ساخت 250 واحد مسکونی برای این شهرستان پیش‌بینی شده که تاکنون 224 پرونده واحد مسکونی برای استفاده از تسهیلات بانکی به بانک‌های عامل جهت انعقاد قرارداد معرفی شده است.
کد خبر: ۹۰۰۵۹۰۸
|
۲۳ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۹:۰۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از دشتی، عبدالله نادری همراه با مدیران اجرایی این شهرستان در یک اقدام جهادی و نادر با حضور در 6 روستای بادمزار، عربی، کلل، چهله، چاوشی و مل‌گل بدون واسطه با مردم این روستاها به گفت‌وگو پرداخت.

وی با تبریک سال‌روز تأسیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و افتتاح حساب 100 امام خمینی (ره) اظهار کرد: بنیاد مسکن تاکنون خدمات ارزنده‌ای در کشور ارائه داده و در بحث مقاوم‌سازی و اجرای طرح‌های هادی نیز کارهای بسیار مثبتی انجام داده است.

این مقام مسئول با اعلام این که در دشتی کارهای خوبی توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی انجام‌ شده تصریح کرد: انجام خدمت بی‌منّت به مردم وظیفه همه دستگاه‌هاست که در این راستا با حضور در روستاها مشکلات را بدون واسطه از خود مردم شنیده و بر مبنای اولویّت‌بندی و میزان اعتبارات نسبت به رفع این مشکلات اقدام می کنیم.

فرماندار دشتی ادامه داد: کار‌هایی که توسط شوراها و دهیاری‌ها در گذشته تاکنون انجام‌ شده قابل‌ تقدیر است و لازم است شکر‌گذار خداوند باشیم که امروز وضعیّت ما نسبت به گذشته بهتر شده است.

نادری عنوان کرد: رضایت‌مندی ای که مردم و معتمدین نسبت به اداره های جهاد کشاورزی، آب، برق، گاز، راه و شهرسازی، بنیاد مسکن و بخشداری ها دارند برای دولت ارزشمند بوده و باعث دلگرمی بیشتر مدیران نسبت به خدمت‌رسانی به مردم می‌شود.

وی تأکید کرد: با توجّه به کمبود منابع آبی شاهد اُفت شدید منابع زیرزمینی هستیم که از مردم انتظار می‌رود در مصرف آب با بهینه‌سازی مصرف صرفه‌جویی کنند.

فرماندار شهرستان دشتی خاطرنشان کرد: با توسعه تغییر اُلگوی کشت، کشت گلخانه‌ای و آبیاری مدرن توسط جهاد کشاورزی گام‌های مهمی در صیانت از منابع آب زیرزمینی برداشته‌ شده و با حمایت و مشارکت مردم در مصرف آب خانگی می‌توان روند کاهش منابع آبی را کنترل کرد در غیر این صورت دچار بحران کم‌آبی می شویم.

عبدالله نادری افزود: در روستای بادمزار 7 هزار و 700 متر مربع آسفالت، 536 متر مربع بوستان روستایی و یک دستگاه ابنیه فنّی با اعتبار 120 میلیون تومان ساخته شده است.

وی یادآور شد: در روستای عربی 35 هزار و 500 متر مربع خیابان‌سازی، 364 جلد سند صادر و در سال جاری نیز با 150 میلیون تومان دیوار حفاظتی و آب راه فصلی ایجاد می‌شود.

نادری بیان کرد: در روستای کلل 25 هزار متر مربع آسفالت معابر، 3 هزار و 822 متر مربع بوستان روستایی، 1 هزار و 500 متر مربع زمین چمن مصنوعی، 253 جلد سند صادر و در سال جاری نیز اجرای طرح هادی و یک‌هزار و 800 متر مربع خیابان‌سازی انجام می‌شود.

فرماندار شهرستان دشتی گفت: مطابق برنامه ششم توسعه، بنیاد مسکن سالانه دو هزار واحد مسکونی در روستاها و شهرهای زیر 25 هزار نفر در استان بوشهر در دستور کار دارد.

وی افزود: از دو هزار و 500 واحد سهمیه استان بوشهر، ساخت 250 واحد مسکونی برای شهرستان دشتی پیش‌بینی شده که  تاکنون 224 پرونده واحد مسکونی برای استفاده از تسهیلات بانکی به بانک‌های عامل انعقاد معرفی شده و یک‌صد واحد پایان کار دریافت و به بهره‌برداری رسیده‌اند.

نادری ادامه داد: میزان تسهیلات تخصیصی به این واحدهای مسکونی، 200 میلیون ریال با کارمزد 5 درصد و بازپرداخت 12 ساله است.

فرماندار دشتی گفت: در شهرستان دشتی از سال 1384 تاکنون 58 درصد منازل مقام‌سازی شده که شهرستان دشتی موفق به کسب رتبه اول استان بوشهر در این خصوص شده است.

نادری تأکید کرد: در سنوات گذشته توسط بنیاد مسکن در روستای چهله 500 مترمربع آسفالت معابر، تسهیلات به‌سازی جهت 15 واحد و 44 جلد سند صادرشده و در سال جاری نیز یک‌هزار و  800متر مربع خیابان‌سازی با اعتبار 500 میلیون تومان در دستور کار قرار گرفته است.

وی اضافه کرد: در سنوات گذشته در روستای چاوشی 32 هزار و 500 مترمربع آسفالت معابر انجام‌شده و تعداد 88 واحد مسکونی، تسهیلات به‌سازی دریافت و 149 جلد سند منازل صادر شده است.

نادری یادآور شد: در سال جاری اجرای سنگ‌فرش پیاده‌روها به مساحت 500 مترمربع و با اعتبار 20 میلیون تومان در دستور کار قرار گرفته است.

فرماندار دشتی در دیدار چهره به چهره در روستای مل گل دشتی نیز گفت: 13 هزار مترمربع خیابان‌سازی، 725 مترمربع بوستان، 40 فقره پرداخت تسهیلات ساخت و به‌سازی مسکن روستایی و 124 جلد سند صادر شده است.

وی افزود: بهره‌برداری از اجرای سنگ‌فرش به طول یک‌هزار و 600 مترمربع و با اعتبار 100 میلیون تومان از محل اعتبارات ملی انجام شد.

ارسال نظرات