رئیس دانشگاه آزاد قائمشهر تاکید کرد: ایجاد یک بسیج همگانی برای حمایت از کالای ایرانی و تعامل بخش خصوصی و دولتی می تواند نرخ بیکاری در جامعه را کاهش دهد.
کد خبر: ۹۰۰۵۸۷۴
|
۲۲ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۳

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، رئیس دانشگاه آزاد قائمشهر گفت: با بهره گیری از پیشتازان جامعه نظیر نخبگان،اساتید هئیت علمی دانشگاه ها و رسانه ها می توان ترویج گفتمان و فرهنگ استفاده از خریدکالای وطنی را احیا کرد.

حجت الاسلام سیدحسین ابراهیمیان در گفت و گویی با اشاره به نام گذاری شعارسال ۹۷ ازسوی مقام معظم رهبری و حمایت ازکالای ایرانی در راستای اهمیت تحقق اقتصادمقاومتی اظهار کرد: چنانچه ملت و دولت باعزم راسخ تشریک مساعی کنند، بی شک درآینده نزدیک شاهد ثمرات این همدلی و همکاری درکشور هستیم.

وی با اشاره به جایگاه دانشگاه در پیشبرد اهداف متعالی جامعه خاطرنشان کرد: با بهره گیری از پیشتازان جامعه نظیر نخبگان،اساتید هئیت علمی دانشگاه ها و رسانه ها می توان ترویج گفتمان و فرهنگ استفاده از خریدکالای وطنی را احیا کرد.

ابراهیمیان بابیان اینکه پیشرفت اقتصادی هر جامعه ای بستگی به میزان بهره وری ازعلم و دانش در آن کشور دارد تصریح کرد: بخش صنعت کشور باید شرکت های دانش بنیان،پارک ها، مراکز فناوری علمی و مراکز علمی، و دانشگاه ها را باور کند؛ دراین صورت شرکت ها می توانند کالاهایی با کیفیت بالاتر و قیمت پایین تر به بازارهای داخلی و خارجی عرضه کنند.

رئیس دانشگاه آزاد قائمشهر تاکید کرد: ایجاد یک بسیج همگانی برای حمایت از کالای ایرانی و تعامل بخش خصوصی و دولتی می تواند نرخ بیکاری در جامعه را کاهش دهد.

وی خاطرنشان کرد: اگر اهالی فرهنگ، هنر و افراد پیشرو جامعه وارد عرصه شده و خریدکالای وطن را تبدیل به فرهنگ کنند حمایت از تولیدات داخلی به طور جد نهادینه می شود.

ابراهیمیان افزود: درکشور ما کالاهای خارجی تبلیغ می شود و این تبلیغات آهنگین در خانه، باور و اذهان مردم نفوذ کرده و به باور مبدل شده است؛ درحالی باور غلطی که کالای خارجی الویت بر کالای داخلی دارد مفهوم دیگر آن تعطیلی کارخانه های تولیدی بیشتر در کشور و رشد فزاینده بیکاری در جامعه است.

وی همچنین نقش دولت را بسیار حائز اهمیت دانست و خاطرنشان کرد:دولت باید از ورود کالاهای غیر ضروری و لوکس به کشور جلوگیری کند؛ برای حمایت از صادرات و کالاهای ساخت داخل کشور سیاستهای تشویقی مضاعفی اعمال کرده و نیز تسهیلات بانکی کم بهره بدون بوروکراسی پیچیده بانکی واداری به تولیدگران ارائه نماید.

رئیس دانشگاه آزاد قائمشهر باتاکیدبراین که تحقق حمایت از کالای ساخت داخل نیازمند مبارزه جدی با قاچاق کالا است تصریح کرد: پدیده پلید قاچاق باید درسریع ترین زمان ممکن حل شود و تا پدیده قاچاق حل نگردد، تولیدداخلی همچنان بر پاشنه آشیل می چرخد.

ابراهیمیان یادآورشد: تولیدگران باید تولیدات ساخت داخل را کیفی سازی کنند و کالاهای صادرات محور تولید کرده تا حقوق مصرف کنندگان رعایت شود .
وی افزود: نباید بر مردم هیچ اجحافی صورت گیرد و از سویی دیگر ازطرف دولت، نظارت ها بایدبه گونه ای باشد که کالاهای داخلی گران تر از کالاهای خارجی به بازار داخلی عرضه نگردد.

این استاد دانشگاه یادآور شد؛ درراستای حمایت از کالای ایرانی، باید سیاست های ارزی، سیاست های تعرفه ای، تجاری و ارتباط سازمانی بابنگاه های اقتصادی دنیا به نفع اشتغال و تولیدگران تقویت شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها