رئیس حوزه هنری مازندران گفت: هنر فاخر می‌تواند هجمه‌هایی که از سوی دشمنان خارجی و جاهلان داخلی علیه کشور صورت می‌گیرد را خنثی و شبه‌زدایی کند.
کد خبر: ۹۰۰۵۸۵۰
|
۲۲ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۱

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، سینا دلشادی در گفت‌وگویی با تبریک هفته هنر انقلاب اسلامی و گرامیداشت یاد و خاطره شهید اهل قلم مرتضی آوینی اظهار کرد: افتتاحیه برنامه‌های این‌هفته با اکران فیلم سینمایی به وقت شام ساخته ابراهیم حاتمی‌کیا در سینما سپهر ساری با استقبال هنرمندان و مسؤولان برگزار شد.

وی با بیان اینکه فعالیت‌ها، برنامه‌ها و تولیدات حوزه هنری براساس حقیقت انقلاب اسلامی و بیان آنها با زبان هنر است، افزود: نخبگان، شخصیت‌ها، مفاخر و مشاهیر و نام‌آوران کشورمان را باید با زبان هنر به جامعه معرفی کنیم.   

رئیس حوزه هنری مازندران گفت: هنر فاخر می‌تواند هجمه‌هایی که از سوی دشمنان خارجی و جاهلان داخلی علیه کشور صورت می‌گیرد را خنثی و شبه‌زدایی کند.

دلشادی با بیان اینکه کشف استعدادهای جوانان در صدر فعالیت‌های حوزه هنری قرار دارد، اظهار کرد: حرکت‌ها و تلاش‌ها و ایده‌های خلاق و متعهدانه در راستای اهداف این نهاد را مورد حمایت مادی و معنوی قرار می‌دهیم.

این مسؤول فرهنگی یکی از فعالیت‌های مهم حوزه هنری را برگزاری تئاتر بومی «تیرنگ» اعلام و بیان کرد: پانزدهمین دوره این جشنواره نیز به میزبانی مازندران برگزار می‌شود.

رئیس حوزه هنری مازندران درباره شعار سال 97 اظهار کرد: حمایت از کالای ایرانی بیش از آنکه یک مقوله اقتصادی باشد، یک مقوله فرهنگی است که باید برای آن بسترسازی و فرهنگ‎سازی شود و در این زمینه، هیچ زبان و ابزاری مانند هنر نمی‌تواند باور عمومی را نسبت به کالای ایرانی ترغیب کند.

وی ادامه داد: ابتدا باید ارزش‎ها، هنجارها، باورها و عقاید لازم شکل گرفته باشد تا مردم بتوانند در تحقق اهدافی که مسیر شکوفایی کشور را مشخص می‎کند، مشارکت داشته باشند.

دلشادی در پایان با اشاره به هفته هنر انقلاب اسلامی و اجرای 14 برنامه محوری در سال‌جاری، آن را یک فرصت مغتنم برای معرفی دستاوردهای این حوزه دانست و گفت: حوزه هنری استعدادهای جوانان و تجربیات اساتید علاقمند در بخش‌های مختلف ازجمله موسیقی، شعر، تئاتر، سینما و هنرهای تجسمی را برای کمک به رشد و شکوفایی فرهنگی و اعتقادی جامعه هدایت و از آنها حمایت می‌کند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها