وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح:

برنامه ریزی وزارت خزانه‌داري آمريکا علیه اقتصاد ایران

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با بیان اینکه 500 نفر در وزارت خزانه‌داری آمریکا بحث‌های اقتصادی ایران را دنبال می‌کنند تا اقتصاد ایران را به چالش بکشند و همین امر مسئولیت ما را در این بخش بیشتر می‌کند، گفت: به همین دلیل است که مقام معظم رهبری امسال نیز عنوان سال را اقتصادی عنوان کردند که این امر نشان می‎دهد امروز عرصه درگیری ما، اقتصاد است.
کد خبر: ۹۰۰۵۸۴۱
|
۲۲ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۲

به گزارش خبرگزاری بسیج، امیر سرتیپ امیر حاتمی در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان زنجان با اشاره به اینکه دشمنان از همان پیروزی انقلاب اسلامی به دنبال ضربه زدن به کشور بودند و نا امنی‌های بسیاری را برای کشور ایجاد کردند، اظهار کرد: در واقع دشمنان با نقشه های مختلف ابتدا دوست نداشتند، سال اول انقلاب، سپس سال دوم را نبینند و برای رسیدن به این امر با تحمیل جنگ و خونریزی و سایر راهکارها اقدامات متعددی انجام دادند که به نتیجه نرسید و امروز پس از 40 سال شاهد این هستیم که انقلاب سرزنده‌تر و شاداب‌تر از قبل شده و تا زمان حکومت حضرت ولی عصر (عج) پیش خواهد رفت.

وی با اشاره به اینکه دشمن برای ضربه زدن به انقلاب اسلامی مصمم است و برای این کار موضوعات اقتصادی کشور را به صورت دقیق رصد می‌کند، گفت: بر همین اساس امسال برای چندمین سال متوالی بود که مقام معظم رهبری به موضوع اقتصادی تاکید کردند.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با اشاره به اینکه با اشاره به اینکه این نامگذاری رسالت بزرگی برای همه ایرانیان است تا همت کرده و این شعار مهم را عملیاتی کنند، افزود: آنچه باید در شعار سال مورد توجه قرار گیرد، هشت محور است که حمایت از تولید کالا و ایجاد اشتغال به عنوان محور نخست، ترویج تقاضا و ترویج مصرف ایرانی، توسعه صادرات، مدیریت واردات و جلوگیری از قاچاق کالا، رفع فقر مطلق و توسعه عدالت اجتماعی، مشارکت عمومی و خصوصی در تحقق شعار سال نیز از دیگر محورهای مهم در تحقق شعار سال است که در این زمینه باید از ظرفیت بخش خصوصی استفاده کرد.

وی با تاکید بر افزایش کیفیت کالاهای تولید داخل تصریح کرد: مردم حق دارند کالای باکیفیت مصرف کنند لذا باید تولیدات داخلی قابل رقابت با دنیا باشد و اگر در جایی نیاز به نوسازی و یا سرمایه‌گذاری است باید از طریق بخش خصوصی صورت گیرد که شعار سال بهتر محقق شود.

امیر حاتمی در ادامه با بیان اینکه 500 نفر در وزارت خزانه‌داری آمریکا بحث‌هایی را در مورد اقتصادی ایران را دنبال می‌کنند تا اقتصاد ایران را به چالش بکشند و همین امر مسؤولیت ما را در این بخش بیشتر می‌کند، گفت: به همین دلیل است که مقام معظم رهبری امسال نیز عنوان سال را اقتصادی عنوان کردند که این امر نشان می‎دهد امروز عرصه درگیری ما اقتصاد است.
وی ادامه داد: از نکات مدیریتی مهمی که باید مورد توجه قرار گیرد، این است که یک ارزیابی دقیق‌تری از وضعیت خود داشته باشیم.
وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با اشاره به اینکه سال قبل یک سال استثنایی از نظر اشتغال برای کشور بود، افزود: بیش از 900  هزار اشتغال در کشور طی سال گذشته ایجاد شد.
وی تصریح کرد: بنده معتقدم اگر همت، دقت و فضایی که قرار داریم جدی در نظر می‌گرفتیم می‌توانستیم نتیجه بهتری در سال گذشته بگیرم اما امسال می‌توانیم از همین ابتدای سال با همت بلند، به نتیجه مطلوب‌تری در پایان سال برسیم که از همین رو باید تلاش مضاعفی در سال جدید داشته باشیم.
امیر حاتمی با اشاره به اینکه هر کدام از ما باید برای اشتغالزایی بیشتر در جامعه تلاش کنیم، اضافه کرد: بسیاری از جوانان زحمت کشیده و فارغ‌التحصیل شده اما بیکارند، از همین رو باید همه باید تلاش کنیم که زمینه اشتغال بیشتری را برای جوانان فراهم کنیم، چرا که ایجاد حتی یک شغل نیزبرای جوانان در این بازه زمانی مهم است.
وی همچنین به مبحث پیگیری امور نیز تاکید کرد و گفت: بسیاری از امور با کار مضاعف و پیگیری بیشتر قابل انجام است و مسؤولان باید در این حوزه تلاش بیشتری داشته باشند و نسبت به رفع موانع در حوزه سرمایه‌گذاری اقدام کنند.
وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در ادامه با ارزیابی وضعیت استان زنجان در حوزه اقتصادی تصریح کرد: انتظار ما این است که مسؤولان استانی به محض دریافت محورهای اقتصاد مقاومتی برنامه منسجمی با توجه به ظرفیت‌ها داشته و دیگر مجموعه‌های دولتی و حکومتی نیز وظایف خود را در راستای تحقق شعار سال انجام دهند.
وی با ارزیابی مثبت از وضعیت استان در حوزه سرمایه‌گذاری خارجی بیان کرد: آنچه مسلم است، برای افزایش اشتغال و رسیدن به کالای با کیفیت و ارزان‌تر نیازمند سرمایه‌گذاری هستیم.

ارسال نظرات