شهردار تهران در سومین همایش فصلی مدیران شهری تهران به شوخی عجیب با قرائتی و معرفی سرپرست جدید شهرداری پرداخت.
کد خبر: ۹۰۰۵۸۳۱
|
۲۲ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۵

به گزارش خبرگزاری بسیج، محمدعلی نجفی شهردار تهران در سومین همایش فصلی مدیران شهری تهران که سه‌شنبه برگزار شد، با اشاره به اینکه این برنامه قبلا برنامه‌ریزی شده بود، اظهار کرد: گمان نمی‌کردم که این برنامه با روز آخر مسئولیت من در شهرداری مقارن شود.

شهردار سابق تهران با بیان اینکه من از لفظ مراسم تودیع خوشم نمی‌آید، گفت: مراسم تودیع شبیه مراسم ختم است، با این تفاوت که در مراسم تودیع میت هم باید سخن بگوید.

نجفی در ادامه با اشاره به کلیپی که در طول برنامه پخش شد، تصریح کرد: یک جاهایی ریتم آهنگ آن تند می‌شد و من نگران آقای مکارم هستم که همین روز اول با مشکل مواجه شود.

نجفی با بیان اینکه مطمئن هستم در دوره مکارم مشکلی در کار شهرداری ایجاد نمی‌شود، گفت: او جزء کسانی بود که در روزهای اول به من در انتخاب معاونان کمک می‌کرد.

وی در ادامه با اقدامی عجیب که شگفتی و خنده همگان را برانگیخت دست خود را بالا گرفت و گفت: من کنت مولا فهذا حسینی مکارم مولا.

نجفی ادامه داد: همه باید به هم کمک کنیم تا مشکلی در کار شهرداری ایجاد نشود و باید از کسانی که داخل شهرداری بودند استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه من از همه کسانی که استعفای من برای آن‌ها مشکل ایجاد کرد عذرخواهی می‌کنم، گفت: من نتوانستم دستور عدم استعفا را از شورا بپذیرم و از همه کسانی که در مقابل‌شان جسارت کردم، عذر می‌خواهم.

نجفی با تشکر از تلاش‌های سایر پرسنل شهرداری که در سال 96 و تعطیلات سال 97 به انجام امورات شهر پرداختند، گفت: بر اساس مطالعات دفتر شهرداری 39 درصد مردم از عملکرد شهرداری خیلی زیاد رضایت داشتند و 50 درصد هم رضایت زیاد داشتند.

وی با بیان اینکه برخی فعالیت‌های ما هنوز نقض نشده ابراز امیدواری کرد: در سال 97 جوانه‌های این فعالیت‌ها از زیر خاک بیرون می‌زند و گل‌های خوش رنگ و بویی را به مردم هدیه می‌دهد.

نجفی با بیان اینکه درآمدهای نقدی در سال 96، 120 درصد تحقق یافت،گفت: شهرداری در سال 97 وضعیت بهتری پیدا خواهد کرد و امیدواریم که آلودگی هوا کمتر شود.

وی با بیان اینکه طی تماس‌های فراوان با نمایندگان مجلس توانستیم سهم شهرداری تهران را از 70 درصد مالیات بر ارزش افزوده به 88 درصد برسانیم، گفت: از این طریق 1500 میلیارد تومان به درآمدهای پایدار اضافه شد.

نجفی گفت: 1300 میلیارد تومان مجوز برای خط 6 و 7 مترو گرفتیم و 180 میلیارد تومان هم با نظر شورا در اختیار بانک‌ها گذاشتیم تا وام ارزان‌قیمت به کسانی که می‌خواهند برای نوسازی حمل‌ونقل فرسوده اقدام کنند وام دهند.

وی با بیان اینکه معماری سازمانی شهرداری تهران ظرف 6 ماه اول سال به انتها می‌رسد، گفت:‌ یک ریل‌گذای برای تسریع فعالیت‌ها در سال 97 انجام شد.

شهردار سابق تهران در ادامه با اشاره به رئیس سازمان فضای سبز شهرداری گفت: مختاری تنها مدیر دائمی شهرداری تهران است و امیدوارم عمر بالای 100 سال پیدا کند.

نجفی با اشاره به ویژگی‌های شخصیتی مختاری ادامه داد: او فردی است که هرگاه به دفتر من می‌آمد از قبل وقت نمی‌گرفت و به طور ناگهانی و سرزده وارد دفتر می‌شد که آقای قرائتی هم همین طور است.

وی در ادامه با ذکر خاطره‌ای از قرائتی در دورانی که در آموزش و پرورش فعالیت می‌کرد، به نقل خاطره خجالت آوری از وی پرداخت که تعجب حضار را در پی داشت.

نجفی با بیان اینکه مدیریت شهری متشکل از 21 نفر عضو شورای شهر است، گفت: ما در طول 7 ماه توانستیم نزد مردم رو سفید باشیم و کارنامه قابل قبولی ارائه دهیم.

شهردار سابق تهران در پایان گفت: یک بخشی از این کارنامه مربوط به فعالیت‌هایی است که ملموس بوده اند و ما برای طراحی‌های جدید خیلی وقت صرف کردیم که اجرای هر یک از آن‌ها چهره شهر را متحول می‌کند.

ارسال نظرات