مراسم بزرگداشت سالگرد شهادت سپهبدشهید "علی صیاد شیرازی" در مسجد جامع شهر مریوان با حضور مردم و مسئولین برگزار شد.
کد خبر: ۹۰۰۵۷۹۷
|
۲۲ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۸:۱۷
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، فرماندار شهرستان مریوان در این مراسم  با حضور امام جمعه و مسئولین این شهرستان برگزار شد، اظهار داشت: ارتش شهرستان مریوان تعداد ۹۱۱ شهید را تقدیم انقلاب اسلامی ایران کرده است که این خود یکی از افتخارات نیرو‌های ارتش این شهرستان است.

فرماندار شهرستان مریوان تصریح کرد: خضوع و خشوع این شهید در نماز را همگان دیده اند و این نشان از تربیت خانوادگی وی دارد که در دوران کودکی و در خانواده خویش به شیوه اسلامی و صحیحی تربیت شده و کامل رسیده است و این امر باعث شد که وی از شجاعت کافی برخوردار باشد.

محمد شفیعی اظهار کرد: سپهبد شهید علی صیادشیرازی از جمله ارتشی‌های جمهوری اسلامی ایران بود که حضور پررنگی در شهرستان‌های مریوان، بانه و سردشت داشت و همواره به این مرز و دیار علاقه‌ای وافر داشت. شهید سپهبد علی صیاد شیرازی یکی از لایقترین فرماندهان ارتش جمهوری اسلامی بود که ضمن اقتداری که داشت همواره متواضع و فروتن بوده و با مردم اخلاق بسیار حسنه‌ای داشت.


محمد شفیعی اظهار کرد: شهید شیرازی به عنوان اولین نفر از ایران در امریکا در حوزه بالستیک درس خوانده و دارای رتبه‌های برتری در این مورد بود که این امر باعث شد تا توان جسمانی و دانش و آگاهی وی که به صورت آکادمیک آموخته بود با هم آمیخته شده و این امر از وی یک فرد مقتدر و توانا ساخت. شهید شیرازی در زمانی که جنگ به پایان رسید و نا آرامی‌های درون کردستان را دید به یاری مردم این دایر شتافت و با ایجاد پایگاه‌هایی در مریوان و سردشت و بانه توانست موفقیت‌های زیادی در جنگ علیه دشمنان را بدست آورد.

فرمانده ارتش شهرستان مریوان نیز در ابتدای این مراسم با عنوان این نکته که شهادت در راه خدا یکی از مهمترین آرزو‌های هر رزمنده‌ای است عنوان کرد: شهداء مهمترین و زرینترین برگ از افتخارات ارتش جمهوری اسلامی ایران هستند.

وی افزود: در زمانی که گروهک‌ها در استان کردستان حضور داشته و نا آرامی ایجاد کرده بودند سپهبد شهیدعلی صیادشیرازی در این استان حضور یافته و مشغول به تربیت نیرو‌های انقلابی شده و اولویت آموزش را در اخلاق و معنویت می‌دید و سپس وارد انجام فعالیت‌های عملیاتی می‌شد.

سرهنگ حمیدرضارحمت پور عنوان کرد: دو تن از فرماندهان ارتش کل کشور به شهادت رسیده اند و این امر یکی از افتخارات ارتش است که با اهدای جان خود توانسته اند از این میهن اسلامی دفاع کنند.

رحمت پور تصریح کرد: ارتش جمهوری اسلامی همواره در تمامی عرصه‌های موجود همراه با سایر ارگان‌های نظامی کشور از کیان این میهن دفاع نموده است. نیرو‌های ارتش در زمان جنگ تحمیلی با اهداء جان خود توانستند از نفوذ دشمنان بدخواه پیشگیری کنند و این امر باعث ناخوشنودی دشمنان دین مبین اسلام گشت، اما ارتش توانست جای خود را در دل مردم باز کرده و سخنی برای گفتن داشته باشد.

فرمانده ارتش مریوان اظهار کرد: نیرو‌های ارتش همواره در هر حادثه‌ای همراه و یاور مردم سراسر این کشور پهناور هستند و با آن‌ها خواهند بود و حتی در حوادث تلخ و ناگوری همچون زلزله کرمانشاه که باعث شد بسیاری از هم وطن‌های ما جان و مال خود را از دست دهند به موقع برای کمک رسانی در صحنه حضور یافتند.

وی در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد: ارتش از جمله نیرو‌های مردمی موجود در نظام جمهوری اسلامی ایران است و همواره آماده ارائه خدمات به مردم است.

گفتنی است سپهبد علی صیاد شیرازی در سحرگاه روز شنبه ۲۱ فروردین ماه ۱۳۷۸ در حوالی منزل خود مورد سوء قصد تروریستی منافقین قرار گرفت و به درجه رفیع شهادت نائل آمد.
 
انتهای پیام/7727
ارسال نظرات