آیت الله علم الهدی در جمع هنرمندان:
نماینده، ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: هنر انقلاب با جلوگیری از هنرنمایی‌های مبتذل قداست هنر را حفظ می‌کند.
کد خبر: ۹۰۰۵۷۸۲
|
۲۰ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۱
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی؛ آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی امروز در دیدار با هنرمندان که به مناسبت هفته هنر انقلاب اسلامی در محل دفتر امام جمعه مشهد برگزار شد، اظهار داشت: هنر دارای قداست است و برخی ضدارزش‌ها سبب نابودی این قداست می‌شود ولی هنر انقلاب با جلوگیری از هنرنمایی‌های مبتذل قداست هنر را حفظ می‌کند.

وی حفظ و صیانت از قداست هنر را وظیفه و رسالت اصلی هنرمندان ذکر کرد و افزود: هنر باید در تملک اسلام و انقلاب دربیاید و برای تحقق این مهم هنر باید به جریان‌های مومن و انقلابی سپرده شود.

نماینده، ولی فقیه در خراسان رضوی با بیان اینکه متاسفانه هنر نمایشی انقلاب دچار غربت شده است، ابراز داشت: به عنوان نمونه شما دیدید جریان‌های ابتذال هنر نمایشی با ابراهیم حاتمی‌کیا با ساخت «به وقت شام» چه کردند و ایشان مورد بی‌وفایی این عناصر قرار گرفت.

علم‌الهدی  شهید آوینی را یک نقطه عطف در عرصه هنر انقلابی دانست و گفت: این شهید بزرگوار هنر را به عرصه انقلاب وارد کرد و آن را در جهت انقلاب به راه انداخت و به خدمت گرفت لذا امروز هر فضای هنری برای انقلاب به عمل بیاید مدیون شهید آوینی است.

وی  اظهار کرد: امروز اگر هنرمندان انقلابی در برابر هنرمندان غیرارزشی بتوانند برنامه‌های هنری خود را در جامعه جا بیندازند هنر انقلاب می‌تواند فضای جامعه را تصرف کند 
ارسال نظرات
پر بیننده ها