خبرهای داغ:
فرماندار اسدآباد خبر داد

نصب 577 دستگاه کنتور هوشمند بر چاه‌های اسدآباد

فرماندار اسدآباد با اشاره به نصب 577 دستگاه کنتور هوشمند و حجمی هوشمند در چاه‌های موجود شهرستان گفت: تاکنون 35 تا 40 درصد از چاه‌های آب شهرستان تحت پوشش کنتور هوشمند قرار گرفته‌اند.
کد خبر: ۹۰۰۵۷۲۷
|
۲۱ فروردين ۱۳۹۷ - ۲۰:۰۷

نصب 577 دستگاه کنتور هوشمند بر چاه‌های اسدآبادبه گزارش خبرگزاری بسیج از اسدآباد، حسین افشاری در جلسه شورای حفاظت از منابع آب شهرستان بیان داشت: در فعالیت‌های ترویجی مدیریت مصرف آب ضعیف عمل کرده‌ایم.

وی تصریح کرد: باید 80 درصد از فعالیت‌های جهاد کشاورزی به فعالیت‌های  ترویجی و 20 درصد به فعالیت‌های سخت افزار اختصاص داده شود و کشاورزان را در مدیریت مصرف آب راهنمایی و آموزش داد.

فرماندار اسدآباد افزود: در راستای راهنمایی و آموزش کشاورزان باید از ظرفیت رسانه‌ها، نهادهای مردمی و NGO‌ها  که از جنس مردم هستند استفاده و کمک گرفت چراکه این امر موجب ارتباط نزدیک با مردم و موجب اعتمادسازی مردم خواهد بود.

وی اضافه کرد: کشاورزان باید از طریق ظرفیت‌هایی همانند نهادهای مردمی، خبرنگاران و رسانه‌ها به عنوان بزرگ‌ترین فرصت‌ها آگاه‌سازی شوند که کشت محصولات پرآب برابر با خشکاندن تمدن ایران زمین و نابود کردن نسل آینده است.

افشاری با اشاره به نصب 577 دستگاه کنتور هوشمند و حجمی هوشمند در چاه‌های موجود شهرستان افزود: با وجود نصب این تعداد کنتور به کمک هم‌افزایی و همراهی مردم تاکنون 35 تا 40 درصد از چاه‌های آب شهرستان تحت پوشش کنتور هوشمند قرار گرفته‌اند.

وی خاطرنشان کرد: در خرید کنتور تنها اصرار به یک یا دو شرکت نداشته باشید و هر جا که قیمت کنتورهای هوشمند ارزان‌تر و با کیفیت‌تر بوده و به نفع مردم خواهد بود، می‌توان کنتورهای هوشمند را خریداری کرد.

فرماندار اسدآباد با بیان اینکه در حال حاضر شهرستان اسدآباد دارای یک هزار و 495 حلقه چاه مجاز و 65 حلقه چاه غیرمجاز است، گفت: از تعداد 65 حلقه چاه غیرمجاز 45 حلقه چاه فاقد پروانه هستند.

وی با بیان اینکه حکم انسداد 20 حلقه از چاه‌های غیرمجاز فاقد پروانه در دستور کار قرار دارد، اظهار کرد: سال گذشته 8 حلقه چاه غیرمجاز با صرفه‌جویی 980 هزار مترمکعب در این شهرستان مسدود شده است.

افشاری تعداد کل چاه‌های مسدود شده این شهرستان را از ابتدا تاکنون 205 حلقه با صرفه‌جویی 12.5 میلیون مترمکعب برشمرد و تصریح کرد: با انسداد 45 حلقه چاه فاقد پروانه پرونده چاه‌های غیرمجاز در این شهرستان باید بسته شود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار