یازدهمین همایش بین‌المللی پژوهش‌های قرآنی با موضوع «قرآن کریم و استکبارستیزی» فردا در مشهد برگزار می‌شود.
کد خبر: ۹۰۰۵۶۳۳
|
۲۱ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۱
مجتبی نوروزی؛ دبیر استانی یازدهمین همایش بین‌المللی پژوهش‌های قرآنی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در خراسان رضوی اظهار کرد: همایش استانی یازدهمین همایش بین‌المللی پژوهش‌های قرآنی ۲۲ فروردین ماه ۱۳۹۷ به میزبانی دانشکده تربیت مدرس قرآن مشهد و با سخنرانی استاد حسن رحیم پور ازغدی عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی از ساعت ۸ صبح تا ۱۲:۳۰ ظهر در تالار همایش نور برگزار می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به اینکه دبیرخانه دائمی این همایش در قم دایر است، ابراز کرد: امسال اولین دوره‌ای است که دبیرخانه‌های استانی نیز برای این همایش در حال فعالیت هستند و دبیرخانه استانی خراسان رضوی که در دانشکده تربیت مدرس قرآن مشهد قرار داشت، توانست عنوان نخست دبیرخانه‌های استانی را کسب نماید و به لحاظ تعداد مقالات ارسال شده در جایگاه اول قرار گیرد.

دکتر نوروزی در رابطه با ارزیابی مقالات اظهار کرد: مقالات رسیده به دبیرخانه استانی همایش در دو مرحله مورد ارزیابی قرار گرفته است و حدود ۳۵ مقاله به مرحله دوم جهت ارزیابی راه پیدا کردند که پس از بررسی مجدد در دبیرخانه اصلی همایش در قم نتایج اعلام خواهد شد و تعداد مقالات برگزیده همایش استانی ۸ مقاله خواهد بود که در روز برگزاری همایش از نویسندگان مقالات تجلیل خواهد شد.

عضو هیئت علمی دانشکده تربیت مدرس قرآن مشهد افزود: کتاب چکیده مقالات همایش استانی آماده چاپ است و إن شاء الله در روز همایش به شرکت کنندگان اهداء خواهد شد. در این کتاب چکیده ۷۹ مقاله مورد پذیرش قرار گرفته و در معرض استفاده پژوهشگران و محققان گرامی قرار خواهد گرفت و کتاب مجموعه مقالات همایش نیز پس از انجام اصلاحات توسط نویسندگان مقالات چاپ خواهد شد.

دبیر همایش عنوان داشت: دبیرخانه استانی این همایش در دی ماه ۱۳۹۶ تشکیل شد؛ و محور اصلی یازدهمین همایش بین‌المللی پژوهش‌های قرآنی «قرآن کریم و اسکتبارستیزی» می‌باشد که استکبارستیزی در قرآن کریم، استکبارستیزی در سیره معصومین (ع) و استکبارستیزی در گفتمان انقلاب اسلامی سه محور کلی این همایش است و حدود ۱۰۰ زیر موضوع فرعی در راستای موضوعات این همایش بیان شده است و مهلت ارسال مقالات به این همایش تا ۲۰ اسفند ماه ۱۳۹۶ بوده است. ترویج آموزه‌های قرآنی و تبدیل مفاهیم قرآنی به گفتمان عمومی جامعه از اهداف برگزاری همایش بین‌المللی پژوهش‌های قرآنی می‌باشد.

وی خاطرنشان کرد: این همایش استانی با همکاری  سپاه امام رضا(ع) و ۲۰ مرکز دانشگاهی، حوزوی، فرهنگی و اجرایی مختلف استان برگزار خواهد شد که دانشگاه فردوسی، علوم اسلامی رضوی، جامعة المصطفی (ص) العالمیة، امام رضا (ع)، علوم پزشکی مشهد، حکیم سبزواری، فرهنگیان، آزاد، پیام نور، قرآن و حدیث، حوزه علمیه خراسان، مؤسسات بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی، دفتر تبلیغات اسلامی، پژوهشکده اسلام تمدنی، نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، ستاد احیاء فعالیت‌های قرآن و عترت (ع) مراکز دانشگاه‌ها، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، اداره کل اوقاف و امور خیریه، معاونت فرهنگی شهرداری مشهد از جمله ارگان‌های همکار در این همایش استانی هستند.

در پایان دبیر استانی همایش از همه استادان، دانشجویان، طلاب، پژوهشگران و ... جهت شرکت در مراسم دعوت به عمل آورد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها