مسئول سابق دفتر نشر آثار شهید آوینی در موسسه روایت فتح:

همه تلاش شهید آوینی مقابله با نفوذ سینمای غرب در ایران بود

مسئول سابق دفتر نشر آثار شهید آوینی در موسسه روایت فتح بیان کرد: شهید آوینی تمام تلاش خود را در مقابله با سینمای غرب و نفوذ آن در ایران بکار برد.
کد خبر: ۹۰۰۵۶۲۵
|
۲۱ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۴
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی؛ حجت الاسلام عباس محسنی  در مراسم بزرگداشت سید شهیدان اهل قلم که  به همت کانون غرب‌شناسی و اندیشه اسلامی دانشگاه علوم اسلامی رضوی برگزار شد، اظهار کرد: شهید آوینی تاکید دارند که برای جستجوی هویت مستقل هنر انقلاب باید تنها به آثار مسلمانان انقلابی رجوع کرد و غیر از این چیزی وجود ندارد.

مسئول سابق دفتر نشر آثار شهید آوینی در موسسه روایت فتح با بیان اینکه از دوره رنسانس به بعد و هنگامی که تفکر رنسانس غلبه جهانی پیدا کرد، آثار دیگر مبتنی بر هنر دینی نبود، ادامه داد: هنر و فرم و سبک نقاشی ما غربی است و شهید آوینی هم معتقد بود ما حتی پس از انقلاب اسلامی صورت و ماده همان هنر غربی را گرفته‌ایم و هنوز موفق نشده ایم صورت متناسب با شان انقلاب را به این ماده و صورت جدید منتقل کنیم.

محسنی بیان داشت: شهید اوینی تمام تلاش خود را در مقابله با سینمای غرب و نفوذ آن در ایران بکار برد.

وی در پایان گفت: شهید آوینی معتقد است، اگر موفق شدید نظام تمایلات بشر را دینی کنید، می‌توانید بگویید هنر نیز رنگ و بوی دینی به خود گرفته است.
ارسال نظرات
پر بیننده ها