ملانوری:

آمر به معروف و ناهی از منکر؛ باید مثل پزشک دلسوز برخورد کند

به منظور اجرایی نمودن فریضه مهم امر به معروف و نهی از منکر در سطح جامعه؛ ناحیه روح الله یزد اقدام به برگزاری جلسه‌ای با حضور مسئول امر به معروف و نهی از منکر سپاه الغدیر یزد نمود.
کد خبر: ۹۰۰۵۶۲۰
|
۲۱ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۲
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج یزد؛ ملانوری در این جلسه گفت: امر به معروف و نهی از منکر یکی از دستورات مهم و اساسی در فرهنگ دینی است. در قرآن کریم آیات متعددی در زمینه امر به معروف و نهی از منکر وجود دارد و جزو ویژگی‌های مومنین شمرده است. امر به معروف و نهی از منکر دارای مراتبی است که دقیقاً باید رعایت شود؛ به نحوی که اگر با رعایت یک مرتبه از آن، به وظیفه شرعی عمل شد، نوبت به مرتبه دیگر نمی‌رسد.
وی افزود:اولین مرتبه آن است که کاری انجام دهیم که دلخوری خود را از عمل انجام‌شده برسانیم. همین مرتبه نیز می‌تواند مراحلی داشته باشد مانند این که با مشاهده عمل زشت او، چشم خود را ببندیم یا اخم کنیم یا چهره در هم بکشیم ... دومین مرتبه امر به معروف و نهی از منکر، امر و نهی به وسیله زبان است که این مرتبه خود نیز دارای درجاتی است. اگر با موعظه و ارشاد و گفتار ملایم مقصود به دست می‌آید نوبت به مراتب بعدی نمی‌رسد. سومین مرتبه اقدام عملی است. این مرتبه نیز دارای مراحلی است که دقیقاً باید رعایت شود.
وی همچنین اذعان کرد: کسی که متصدی امر به معروف و نهی از منکر است، باید در تمام مراتب این واجب دینی، همانند پزشک دلسوز و مهربانی برخورد کند که جز کمک به بیمار و نجات او انگیزه دیگری ندارد؛ زیرا انسانی که مرتکب منکر می‌شود یا نسبت به معروف بی‌توجه است یا علیه آن موضعگیری می‌کند، مبتلا به نوعی بیماری روحی و روانی است و باید با ابراز امر به معروف و نهی از منکر او را از چنین بیماری نجات بخشید.
ارسال نظرات
آخرین اخبار