مسئول دفتر نمایندگی، ولی فقیه در ناحیه مقاومت بسیج روح الله یزد:

حمایت از کالای ایرانی؛ یکی از بهترین راهکار‌های موثر برای عبور از فشار‌های اقتصادی

در آستانه سال جدید فرماندهی و مسئول دفتر نمایندگی، ولی فقیه در ناحیه مقاومت بسیج روح الله یزد از حوزه‌های مقاومت بازدید و سرکشی به عمل آوردند.
کد خبر: ۹۰۰۵۶۱۴
|
۲۱ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۷
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از یزد؛ حجت الاسلام شیخ زاده در مصاحبه با خبرگزاری بسیج یزد گفت: اگر واقعا به دنبال تحقق شعار حمایت از کالای ایرانی هستیم که ضرورتی اجتناب ناپذیر است و برای نجات کشور از فشار‌های خارجی یکی از بهترین راهکار‌های موثر است؛ لذا باید در کنار شعار‌های تبلیغاتی برنامه عملی داشته باشیم تا در انتهای سال گزارش‏های اقتصادی نشان دهد که مصرف کالای ایرانی نسبت به سال‏های قبل رشد داشته است.
وی در ادامه افزود:برای تحقق این شعار در دل ستاد «اقتصاد مقاومتی» کمیته ویژه فرا دستگاهی و فرا قوه‏ای نیاز است که از همه دستگاه‏ها برنامه تحقق این شعار را پیگیری کند. قوای سه‏ گانه، وزارتخانه ها، موسسات دولتی، بانک‏ها، مراکز تولیدی، اتاق بازرگانی و …. همه باید برنامه هایشان برای تحقق این شعار را ارائه کنند و به اجرای آن متعهد شوند.
وی همچنین اذعان کرد:مصرف کالای ایرانی در هر بخشی الزامات خاص خود را دارد؛ مثلا در بخش اعتبارات سازمان برنامه باید اعتبارات مناسب برای حمایت از این شعار را در نظر بگیرد. در بخش فرهنگ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و صدا و سیما باید برنامه ‏های مناسبی را برای فرهنگ سازی در مصرف کالای ایرانی تهیه و اجرا کنند. در بخش تحقیق و پژوهش مراکز ذیربط باید بررسی کنند دلایل رویکرد مردم به کالای خارجی در دهه گذشته چه بوده است؟ در بخش تولید باید تحولی در مسیر بهبود کیفیت، اصلاح قیمت، پیش‏بینی خدمات پس از فروش مناسب و رقابتی شدن و مشتری مداری در خطوط تولید ایجاد شود. بانک‏ها لازم است تسهیلات مورد نیاز مناسب برای حمایت از کالای ایرانی را پیش بینی کنند و به همین ترتیب همه دستگاه‏ها لازم است الزامات مرتبط به خود را شناسایی و برای تحقق آن برنامه ‏ریزی کنند.
وی در پایان گفت:اینکه همه مسئولان و مردم در برنامه ‏های رسانه ‏ای صرفا شعار بدهند و تاکید کنند که باید همه کالای ایرانی مصرف کنند به تنهایی برای تحقق این شعار کافی نیست.
به امید اینکه مسئولان مربوطه تحقق این شعار ملی را جدی گرفته و سرلوحه برنامه‏‌های خود در سال جاری قرار دهند.
ارسال نظرات