ایران یک پروژه برای برقی کردن 3 هزار کیلومتر خط آهن به روسیه پیشنهاد کرده است که احتمالا بیش از 3 میلیارد یورو(3.7 میلیارد دلار) هزینه دربر خواهد داشت.
کد خبر: ۹۰۰۵۵۹۹
|
۲۱ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۸


به گزارش خبرگزاری بسیج،  الکساندر میشارین، معاون اول  شرکت راه‌اهن روسیه گفت ایران یک پروژه برای برقی کردن 3 هزار کیلومتر خط آهن پیشنهاد کرده است که احتمالا بیش از 3 میلیارد یورو(3.7 میلیارد دلار) هزینه دربر خواهد داشت.

میشارین که به همراه هیئت روسی به تهران سفر کرده است، گفت: «3 هزار کیلومتر یک پروژه بسیار بزرگ است، ما توافق کردیم گه پای میز مذاکره بنشینیم و در مورد آن بحث کنیم. این یک پروژه بزرگ است که نیازمند ترسیم طرح مالی است، این رقم 2 تا 3 میلیارد یورو است. »

وی خاطرنشان کرد این شرکت قبلا یک قراردادی امضا کرده بودند.

وی توضیح داد: «ما قراردادی برای برقی کردن خط گرمسار- اینچه برون امضا کردیم و این قرارداد شامل موارد دیگر نظیر دسترسی به دیگر خطوط بود. اکنون ما در حال بررسی این هستیم که این موارد چه چیزهایی خواهد بود: این موارد، بخش‌هایی خواهد بود که جزئی از کریدور شمال- جنوب است ممکن است خط تهران- تبریز و .... باشد. این مرحله بعدی مذاکره ما خواهد بود. امروز طرف ایرانی پیشنهاد کرد همکاریمان را گسترش دهیم و ما آماده گفتگو هستیم.»

روز دوشنبه هیئتی از دومای دولتی روسیه به هماره نمایندگان شرکت‌های دولتی و وزرای این کشور دیدار رسمی از ایران را آغاز کردند. آنها نشستی با حسن روحانی، رئیس‌جمهور و علی‌لاریجانی، رئیس مجلس ایران داشتند.

ارسال نظرات