رئیس‌جمهور چین در اجلاس بوآئو در استان هانیان کشور گفت: پکن قصد دارد تا دسترسی سرمایه‌گذاری خارجی به بازار این کشور را افزایش داده و سیاست‌‌هایی برای حمایت از دارایی‌های شرکت‌های خارجی در این کشور اتخاذ کند.
کد خبر: ۹۰۰۵۵۹۸
|
۲۱ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۶

 

به گزارش  خبرگزاری  بسیج، طی هفته جاری اجلاس بوآئودر استان جنوبی هاینان چین در حال برگزاری است رئیس‌جمهور چین در این اجلاس گفت که پکن قصد دارد دسترسی سرمایه‌گذاران خارجی به بازار این کشور را به شدت افزایش دهد.

پکن همچنین می‌خواهد محدودیت مالکیت دارایی اتباع خارجی در پکن را در حوزه خودرو لغو کرده و سیاست‌هایی در راستای حمایت از دارایی‌های شرکت ‌های خارجی در چین وضع کند. این سخنان شی‌ جیپینگباعث شد تا بورس‌های بین‌المللی واکنش به شدت مثبتی به این اظهارات نشان داده و مثبت شوند. طی هفته گذشته رویارویی تجاری چین با آمریکا باعث شده بود که بورس‌های بین‌المللی شاهد سقوط شاخص‌های سهام باشند.

یوشینوری شیگمی کارشناس بازارهای مالی موسسه مدیریت دارایی جی‌پی مورگان در توکیو می‌گوید سخنان شی‌ جیپینگ تمام مشکلاتی که از سوی آمریکا درباره شرایط اقتصادی چین نظیر قوانین تملک دارایی اشخاص حقیقی و همچنین آزاد بودن بازار داخلی این کشور را حل می‌کند.

وی معتقد است رئیس‌جمهور چین توپ را به زمین آمریکا انداخت اما از سوی دیگر به نظر می‌رسد چین در حال ایجاد زمینه برای توافق تجاری با آمریکا است. شاخص شانگهای کامپوزیت در معاملات امروز 0.5 درصد بالا رفت. شاخص S&P 500 آمریکا نیز 1.2 درصد رشد کرد. انتظار می‌رود بورس لندن نیز با 46 واحد مثبت در رقم 7240 واحد باز شود.

از سوی دیگر پیش‌بینی می‌شود شاخص DAX فرانکفورت 109 واحد مثبت باز شده و 12 هزار و 371 واحدی شود و همچنین CAC پاریس نیز با 47 واحد مثبت در 5 هزار و 311 واحد قرار گیرد. شاخص نیکی 225 ژاپن نیز 0.8 درصد بالا رفت.

خوش‌بینی‌ها نسبت به احتمال توافق آمریکا با چین و عدم ایجاد آ‌سیب بیشتر از سوی جنگ تجاری دو کشور به اقتصاد جهانی باعث شد تا قیمت نفت نیز در بازار جهانی مثبت شود. از آنجایی که ریسک جنگ تجاری بین آمریکا و چین نیز با سخنان جیپینگ کاهش یافته است ارزش دارایی‌های امن نظیر ین ژاپن نیز در بازار کاهش یافت. ین ژاپن در معاملات امروز در برابر دلار با 0.3 درصد کاهش به 107.16 ین در برابر دلار رسید.

ارسال نظرات