مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: نمایشگاه بین المللی قرآن و عترت مشهد یک رخداد بزرگ قرآنی است که در ١٢ سال به طور مستمر برگزار شده است.
کد خبر: ۹۰۰۵۵۶۴
|
۲۱ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۶
به گزارش خبرزاری بسیج از خراسان رضوی به نقل از روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد استان؛ سید سعید سرابی در جلسه ستاد برنامه ریزی سیزدهمین نمایشگاه قرآن و عترت مشهد مقدس ضمن تبریک روز هنر و انقلاب اسلامی گفت: بیستم فروردین ماه روز هنر انقلاب اسلامی همزمان با سالروز شهادت سید شهیدان اهل قلم شهید مرتضی آوینی است که این روز را گرامی می‌داریم.

وی ادامه داد: در سال گذشته یازدهمین دوره از نمایشگاه قرآن و عترت مشهد در باب الجواد حرم مطهر رضوی برگزار شد، اما با تصویب اتاق گفتگو اصحاب فرهنگ و هنر این دوره در نمایشگاه بین المللی برگزار خواهد شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی زمان برگزار سیزدهمین نمایشگاه قرآن و عترت را نیمه اول خرداد ماه اعلام کرد و افزود: نمایشگاه قرآن و عترت مشهد همزمان با هفته دوم ماه مبارک رمضان به مدت ٨ روز در نمایشگاه بین المللی مشهد برگزار خواهدشد.

وی افزود: در سال گذشته ٢٠ همایش با رویکرد قرآنی، برگزاری محافل قرآنی با میزبانی جلسات سنتی در نمایشگاه، بخش عرضه آثار هنری در قالب خوشنویسی و تذهیب و نگار گری، مشاوره‌های دینی، بخش فیلم، بخش دانشگاهی، بخش مسابقات قرآنی، بخش کودک و نوجوان، نشر الکترونیک، عفاف و حجاب، بخش ادارت و نهاد‌ها و موسسات قرآنی، بخش عترت و ولایت و در مجموع ٢٤ بخش برگزارشد.

وی در ادامه به رویکرد این دوره از نمایشگاه به بخش آسیب‌های اجتماعی گفت: امسال توجه ویژه‌ای به آسیب‌های اجتماعی خواهیم داشت تا بتوانیم با راهکار‌های قرآنی این مشکلات را در جامعه کاهش دهیم.

در ادامه این جلسه علیرضا هوشنگ نژاد رئیس هیت مدیره و مدیر عامل نمایشگاه بین المللی نمایشگاه قرآن و عترت را رویدادی بزرگ و ارزشمند خواند و افزود:نمایشگاه بین المللی مشهد با تمام توان همت خواهد کرد که خدمت رسانی مناسبی را داشته باشد.

وی پیشنهاد کرد این نمایشگاه درساعات قبل از افطار آغاز شود و درکنارآن ارزاق مورد نیاز مردم در ماه مبارک رمضان نیز ارائه شود، همچنین برپایی سفره‌های افطار در فضای باز، برگزاری محافل قرآنی، افزایش ساعات بازدید و زمان نمایشگاه از دیگر پیشنهاد‌های وی بود.

علی غفوری مقدم معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی با اشاره به طرح ضیافت گفت: برنامه‌های تنظیم بازار و نظارتی این سازمان در آستانه ماه مبارک رمضان، نمایشگاه طرح ضیافت را در نمایشگاه بین المللی مشهد برگزار می‌کند و می‌تواند امسال این نمایشگاه را در کنار نمایشگاه قرآن و عترت داشته باشد.

درادامه جواد شاد مدیرکل حج و زیارت استان خراسان رضوی با تاکید بر آنکه باید فرهنگ قرآنی را در این نمایشگاه گسترش دهیم افزود: درصورت امکان آستان قدس رضوی سفره‌های آسمانی خود را در ایام برگزاری در نمایشگاه برای بازدیدکنندگان اجرا کند و همچنین شهرستان‌ها با حضور در نمایشگاه فرهنگ و آداب رسوم خود را در زمان برگزاری رمضان به نمایش بگذارند تا بازدیدکنندگان با این فرهنگ آشنا شوند.

پوشش مناسب خبری و ساخت برنامه‌های تولیدی برای نمایشگاه، اختصاص سالن بهار به آستان قدس رضوی، ارائه امکانات سخت افزاری و نرم افزاری به غرفه داران، تحویل زودتر غرفه به غرفه داران، دعوت از هنرمندان خارجی، برگزاری هفته قرآنی کشور‌های منطقه از جمله مباحثی بود که دراین جلسه مطرح شد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها