کشف کیلوگرم آرد غیرقابل مصرف در بیجار

مسئول نمایندگی استاندارد بیجار از کشف و جمع آوری ۲ هزار و ۸۰۰ کیلوگرم آرد غیر متناسب با نوع نان پخت شده در این شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۹۰۰۵۵۳۸
|
۲۱ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۷
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، مهدی سحری اظهار کرد: در بازرسی از چهار واحد پخت نان سنگک در قالب یک گشت مشترک توسط کارشناسان استاندارد، شبکه بهداشت و درمان و اداره صنعت معدن و تجارت در شهرستان بیجار انجام و این مقدار آرد کشف و جمع آوری شد.

به گفته وی، این چهار واحد نانوایی سنگکی به جای استفاده از آرد مخصوص این نان، از آرد مخصوص نان لواش و تافتون استفاده می‌کردند که این آرد‌ها جمع آوری و به سازمان صنعت، معدن و تجارت بازگشت داده شد.

او با اشاره به اینکه در استاندارد ملی ایران، هشت نوع آرد شامل آرد نول، ستاره، بربری، تافتون و لواش، سنگک، کامل، ماکارونی و سمولینا تعریف شده است، یادآور شد: استفاده از آرد متناسب در پخت نان، یک امر ضروی است و تاثیر بسزایی در کیفیت نان دارد.

سحری از شهروندان خواست تا در صورت مشاهده هر گونه موارد مصرف آرد غیرمتناسب با نان پخته شده، مراتب را به اطلاع کارشناسان این اداره کل برسانند.

۱۶ دفتر ارتباط با استاندارد در ارگان‌ها و دانشگاه‌های مختلف کردستان فعال هستند و ۲۹۴ واحد تولیدی فعال و ۴۷۷ فرآورده تحت پوشش استاندارد استان کردستان است.
 
انتهای پیام/7727
منبع ایرنا
ارسال نظرات
آخرین اخبار