مدیر نیروگاه اتمی بوشهر گفت: طی سال گذشته، نیروگاه اتمی بوشهر با تولید ۷.۴ میلیارد کیلووات ساعت برق، رکورد جدیدی را در تولید برق و تحویل به شبکه سراسری خلق کرد.
کد خبر: ۹۰۰۵۴۰۵
|
۲۰ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۷

نیروگاه اتمی بوشهر رکورد جدیدی را در تولید برق ثبت کردبه گزارش خبرگزاری بسیج از بوشهر، حسین غفاری صبح دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: نیروگاه اتمی بوشهر نقش مهمی در تولید برق داشته است و شاهد خلق رکوردی جدید در تولید برق و تحویل به شبکه سراسری هستیم.

وی میزان تولید برق این نیروگاه در سال گذشته را ۷.۴ میلیارد کیلووات ساعت عنوان کرد و ادامه داد: ۶.۸ میلیارد کیلووات ساعت انرژی الکتریکی به شبکهبرق سراسری تحویل شد.

مدیر نیروگاه اتمی بوشهر این میزان تولید برق و تحویل به شبکه سراسری را یک رکورد جدید عنوان کرد و افزود: نیروگاه اتمی بوشهر تاکنون بیش از ۲۸ میلیارد کیلووات ساعت برق تولید کرده است که ۲۶ میلیارد کیلووات ساعت آن به شبکه سراسری برق منتقل شده است.

اجرای تعمیرات اساسی در نیروگاه غفاری بیان کرد: تعمیرات نیمه اساسی نیروگاه اتمی بوشهر به مدت ۷۸ روز برنامه‌ریزی که از اواخر سال گذشته آغاز شده است و هدف از این تعمیرات تعویض سوخت و نگه‌داری و تعمیر تجهیزات است.

وی از تعویض ۴۸ مجتمع سوخت مصرف شده، بازرسی فنی و کنترل‌های بهره‌برداری لوله‌های تبادل دما، پوسته و اتصالات جوشی مولدهای بخار ۲ و ۳، بازرسی یاتاقان‌های شعاعی محوری پمپ‌های سیرکوله اصلی مدار اول در این برنامه تعمیراتی خبر داد.

غفاری اضافه کرد: از دیگر برنامه‌ها در زمان توقف فعالیت نیروگاه اتمی می‌توان به تعمیر ۳ سیلندر فشار ضعیف توربین، تعمیر ژنراتور و توربین، ۳ پمپ سیرکوله کندانسور و تعمیر و نگهداری تجهیزات ۴ کانال ایمنی، تست هیدرولیک ۹۳ حلقه در ناحیه تحت کنترل و دسترسی آزاد، رفع عیب و مونتاژ عایق‌های حرارتی خطوط لوله و پوسته تجهیزات اشاره کرد.

وی با بیان اینکه فعالیت مجدد نیروگاه اتمی بوشهر از ماه آینده آغاز می‌شود، اظهار داشت: نیروگاه اتمی بوشهر در دهه اول اردیبهشت‌ماه با تکمیل فعالیت‌های برنامه‌ریزی شده و آغاز تست‌های راه‌اندازی وارد مدار می‌شود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها