تکواندو کار نوجوان البرزی موفق به کسب مدال برنز، دوازدهمین دوره مسابقات تکواندو قهرمانی نوجوانان جهان شد.
کد خبر: ۹۰۰۵۳۹۲
|
۲۱ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج ، رئیس هیات تکواندو البرز گفت: در این رقابت ها که به میزبانی تونس در حال برگزاری است، مبینا کلی وند در وزن منفی 42 کیلوگرم، مدال برنز جهانی را از آن خود کرد.

تکواندو کار البرزی مدال برنز مسابقات جهانی را کسب کرد
محمد نوذری افزود: مبینا کلی‌وند (وزن منهای 42 کیلوگرم)، مهلا مومن زاده (وزن منهای 46 کیلوگرم) وکیمیا همتی (وزن به اضافه 68 کیلوگرم) اعضای تیم ملی را برای حضور در مسابقات قهرمانی جهان تشکیل می دهند.


وی اضافه کرد: همچنین 3 تکواندوکار البرزی شرکت کننده برای کسب سهمیه رقابت های المپیک جوانان 2018 که به میزبانی تونس برگزار شد، موفق به کسب این سهمیه ها شدند.


نوذری گفت: کیمیا همتی، مهلا مومن زاده و یلدا ولی نژاد، تکواندو کاران البرزی بودند که برای کسب سهمیه المپیک جوانان 2018، در تونس به رقابت با سایر ورزشکاران پرداختند و توانستند هر 3 سهمیه تیم ملی را از آن خود کنند.


وی ادامه داد: مسابقات کسب سهمیه المپیک 2018 بوینس آیرس در روزهای 17 و 18 فروردین ‌ماه و رقابت‌های قهرمانی جهان 2018 از 20 فروردین به مدت پنج روز در شهر «الحمامات» تونس در حال برگزاری است.


نوذری با بیان اینکه زهرا باباخانلو مربی البرزی نیز به عنوان مربی تیم ملی مسئولیت هدایت تیم را بر عهده دارد خاطر نشان کرد: دعوت از این تعداد تکواندوکار البرزی برای شرکت در رقابت های کسب سهمیه المپیک جوانان نشان از سهم 40 درصدی البرزی ها در تیم ملی نوجوانان دختر دارد.


وی افزود: کسب 20 مدال جهانی، 13 مدال آسیایی، 2 مدال دانشجویان جهان، 4 مدال کشورهای اسلامی، 28 مدال تورنمنت، 1 مدال المپیک ناشنوایان و 102 مدال قهرمانی کشور از مهم ترین افتخارهایی بود که در سال 96 تکواندوکاران استان البرز توانستند کسب کنند.


نوذری گفت: کسب اولین مدال نقره مسابقات جهانی تکواندو بانوان توسط کیمیا علیزاده و عنوان فنی ترین بازیکن مسابقات جام جهانی در ساحل عاج توسط مهدی خدابخشی از دیگر افتخارهایی بود که توسط این ورزشکاران به دست آمد.
استان البرز دارای 37 هزار و 854 تکواندو کار در تمام گروه های سنی است.

ارسال نظرات