شهید آوینی دارای حکمت سینما و دین بود

مسعود ده‌نمکی ادامه داد: شهید آوینی درگیر سینمای مستند بود و در این زمینه کار می‌کرد و این شهید جز معدود آدم‌هایی است که از حکمت سینما و هنر دینی حرف می‌زد.
کد خبر: ۹۰۰۵۳۸۲
|
۲۱ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۸

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، امروز بیستم فروردین است و سالروز شهادت سید اهل قلم، شهید سید مرتضی آوینی، کسی که روح جبهه و هشت سال دفاع مقدس را از صدایش می‌توان حس کرد.

بیشتر ما وقتی نام این شهید بزرگوار را می‌شنویم، روایت فتح برای‌مان تداعی می‌شود، نام مجموعه فیلم‌های مستندی که در رابطه با رویدادهای نظامی و سیاسی جنگ هشت ساله ایران و عراق بود و مرتضی آوینی کارگردانی آن را بر عهده داشت و از نخستین سال‌های جنگ ایران و عراق آغاز و تا زمان شهادت وی از سیمای جمهوری اسلامی ایران پخش می‌شد.

کارگردان اخراجی‌های سه‌گانه و رسوایی‌ها در مراسم بزرگداشت شهادت سید مرتضی آوینی که در سالن همایش شهرداری برگزار شد با بیان اینکه امام راحل در وصیت‌نامه‌اش نوشت اگر می‌خواهید مرا بشناسید وصیت‌نامه‌ام را بخوانید اظهار کرد: هرکسی که بخواهد شهید آوینی را بشناسد باید نوشته‌هایش را مطالعه کند و امام راحل وی را سید شهدای اهل قلم نامیدند.

مسعود ده‌نمکی ادامه داد: شهید آوینی درگیر سینمای مستند بود و در این زمینه کار می‌کرد و این شهید جز معدود آدم‌هایی است که از حکمت سینما و هنر دینی حرف می‌زد.

وی تصریح کرد: در حوزه فیلم همه‌چیز نباید معطوف شهید آوینی باشد و به آن متوقف شد و باید تولید اندیشه کرد چراکه مسائل جدیدی در حوزه سینما شکل گرفته است و سرمایه‌گذاری‌های زیادی در این حوزه انجام می‌شود.

این کارگردان سینما با بیان اینکه امروز فیلم‌ها و سریال‌های زیادی ساخته می‌شود  ولی اگر با حکمت و نشانه‌گذاری سینما آشنا نباشند نتیجه خوبی ندارد٬ اظهار کرد: شهید آوینی تحلیل و نشانه‌گذاری فیلم را باهم انجام می‌داد و این یکی از ویژگی‌های بارز این شهید است.

وی ادامه داد: برای شناخت اندیشه‌های ناب در جامعه باید سنگ محک داشته باشیم وگرنه خیلی از فیلم‌های ضدجنگ با پول جاهایی ساخته می‌شود که ممکن است عکس شهید آوینی را هم بالای سرشان گذاشته باشند و فقط دوستش دارند و با اندیشه‌های وی آشنا نیستند و قرآن ، حدیث و تاریخ اسلام خواندن، همان سنگ محک است.

ده‌نمکی افزود: 90 درصد طلاق‌ها در شهرهای کلان در سال نخست ازدواج انجام می‌شود و باید دید آسیب‌شناسی آن بر عهده چه کسی است و فیلم‌هایی که امروزه ساخته می‌شود تأثیر اجتماعی آن کجاست؟

این کارگردان سینما تصریح کرد: حوزه جنگ نرم بسیار مهم است و دشمن در این زمینه کارهای زیادی انجام داده و حجم کاری که ما در این زمینه انجام دادیم با حجم کاری دشمن اصلا قابل قیاس نیست و می‌توان گفت ما در حوزه تربیت جامعه را رها کردیم.

وی با بیان اینکه ابتدایی‌ترین آموزه‌های اخلاقی در نسل جدید فراموش شده است، اظهار کرد: در جامعه کمترین مباحث و مبانی اخلاقی فروپاشیده است و تنها راه نجات این است که از صفر آغاز و نگاه تربیتی و آموزشی خود را اصلاح کنیم.

ده‌نمکی در پایان گفت: شهید آوینی در مورد جنگ و سینمای دینی در زمان خود حرف زد و اگر می‌خواهیم راه شهید آوینی را برویم باید فرق فیلم جنگ و ضدجنگ را بفهمیم چراکه برای آوینی شدن باید عاشق بالله شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار