نیک سیرت گفت: طبق ماده قانون 18 مصوبه مجلس شورای اسلامی بندی در اساسنامه کارگران ساختمانی قرار گرفته است که اجرایی نمی شود.
کد خبر: ۹۰۰۵۳۷۵
|
۲۸ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۲

نیک سیرت،عضو بسیج کارگران سازمان بسیج مستضعفین؛ درگفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، با شاره به اوضاع نابسامان کارگران ساختمانی و عدم اجرای صحیح قانون در مورد آنها، گفت: طبق ماده قانون 18 مصوبه مجلس شورای اسلامی بندی در اساسنامه کارگران ساختمانی قرار گرفته است که اجرایی نمی شود؛ ماده 18  قانون کارگران شامل بهبود وضعیت کسب و کار کارگران ساختمانی است که کارگران طبق آن قانون می توانند از کارگران زحمت کش ساختمانی دفاع کنند.

بی توجهی ارگان ها برای اجرای قانون بهبود کسب و کار کارگران ساختمانی//نفی ماهیت صنف کارگران

عضو بسیج کارگران سازمان بسیج مستضعفین  با اشاره به کم کاری برخی از ارگان های دولتی از اجرای قانون بهبود وضعیت کسب و کار کارگران ساختمانی؛ تصریح کرد: اکنون مجلس شورای اسلامی و برخی از اقشارهای دولتی این بخش نامه را از کارگران قبول نمی کنند و نظرشان بر این است که ما باید برای  کارگر ساختمانی سپناه ایجاد کنیم لذا این بخش به شهرداری ها واگذار کردند و از طرفی نیز بحث بیمه کارگران را به بخش کارگزاری ها اعطا کردند.لذا اگر مبنا براین بود که هر بخش سامان دهی امور کارگران به هر بخشی واگذار شود چرا در سال 1389 انجمن صنفی های کارگران ساختمانی را راه اندازی کردند؟

وی خاطرنشان کرد: اگر قرار بود که ماده قانونی 18 را در بین ارگان ها و دستگاه های مختلف پخش کنند چرا واحد صنفی متمرکز برای امور صنفی کارگران ایجاد کردند. این اقدام بر خلاف ماهیت تشیل صنف کارگران ساختنی است و باعث شده تا کارگران پخش شوند.

ارسال نظرات