نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی:

شهدای هسته ای؛ هنرمندانی که می توانیم را معنا کردند

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در دیداری که هنرمندان استان به مناسبت هفته هنر انقلاب با وی داشتند، گفت: شهدای هسته ای، هنرمند بودند، هنرمندانی که عزت و اقتدارمان در سایه آن هاست.
کد خبر: ۹۰۰۵۳۲۰
|
۲۱ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۰:۵۸

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، حجت الاسلام سیدمحمدعلی آل هاشم افزود: شهدای هسته ای در فرصتی کوتاه به گام های بزرگی دست یافتند و با تلاش و مجاهدت خود «ما می توانیم» را معنا کردند.

وی در ادامه با اشاره به سالروز شهادت شهید صیاد شیرازی، اظهارداشت: ایشان نیز هنرمند بود و با هنرمندی توانست بر دل‌ها حکومت کند و اندیشه این شهید که ایثار و فداکاری شان بود در دل های مردم ماندگار شود.

حجت الاسلام آل هاشم در ادامه به اشاره نامگذاری سالروز شهادت شهید آوینی به عنوان روز هنر انقلاب اشاره و بیان کرد: شهید آوینی با هنر و تعهد خود از آرمان های انقلاب دفاع کرد و هنرمندان باید برای ادامه مسیر خود این شهید را الگوی خود قرار دهند و با خلق آثاری ارزشی از آرمان های انقلاب دفاع کنند.

وی تاکید کرد: هنر متعهد بر ارزش های انقلابی و محتوایی ایرانی و اسلامی استوار است که باید در جهت افزایش سطح دانش و بینش جوانان تقویت شود چراکه هنر عزیز، والا و جاودانه است و به قطعه‌ای از زمان منحصر نمی‌شود بلکه حقیقتی فاخر و عطیه‌ای از جانب پروردگار است.

حجت الاسلام آل هاشم ادامه داد: اگر هنرمند متعهد باشد هنر او نیز مانند هر موهبت دیگر الهی مسئولیت‌ها و تکالیفی برای صاحب آن به همراه می‌آورد.

شهدای هسته ای؛ هنرمندانی که می توانیم را معنا کردند

وی با اشاره به اینکه با درک هنری والا می توان انگیزه‌های سطحی را در راستای ارزش های دینی و انقلابی جهت و ارتقا داد، افزود: قرآن و اهل بیت(ع) استفاده از زیبایی‌ها و مصنوعات هنری را مورد سفارش قرار داده اند همچنانکه پیامبر اکرم(ص)  در مورد خوشنویسی فرمودند؛ خط نیکو به روشن شدن حق و حقیقت می‌افزاید.

حجت الاسلام آل هاشم در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به هنر فیلم و سینما گفت: سینما تبلیغ کننده‌ای رسا برای ارایه‌ برترین حقیقت‌هاست که دست اندکاران آن با ارتقا توانمندی های خود می توانند برای تبلیغ دین موثر باشند.

شهدای هسته ای؛ هنرمندانی که می توانیم را معنا کردند

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با بیان اینکه هنرمندان و کارگردانان باید بر روی محتوای آثار خود بیش از پیش کار کنند، خاطرنشان کرد: شاید برخی ها امکان حضور در مسجد و هیئت را نداشته باشند و هنر فرصتی است که می‌توانیم بسیاری از جوانان را با زبان هنر به سوی ارزش‌های انقلاب اسلامی سوق دهیم.

ارسال نظرات
آخرین اخبار