چرا کسی نمی خواهد قبول کند در این کشور امنیت سرمایه گذاری در صنعت وجود ندارد؟ آشکار است با این حجم از وادرات نمی توان حمایت از کالای ایرانی کرد.
کد خبر: ۹۰۰۵۲۲۲
|
۲۷ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۶:۰۱

عبدالمجید شیخی کارشناس مسائل اقتصادی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج درباره اقدامات اجرای طرح حمایت از کالای ایرانی که اهداف اصلی رهبر معظم انقلاب است، گفت: به کشور های توسعه نگاه کنیم، نظیر آلمان، ژاپن و حتی اروپای بعد از جنگ جهانی دوم که همگی پورسه های نگاه به صنعت داخلی را طی کردند و مردمشان هزینه آن را با حمایت از کالاهای خود پرداخت کردند.

وی افزود: تصور می شود که مثلا کشور های اروپای به دلیل حمایت آمریکا از فقر پس از جنگ جهانی دوم درآمدند و پیشرفت کردند، در صورتی که این تصور غلط است. آلمان با خاک یکسان شده چگونه با بسیج همگانی مردم خود می توانست در حال حاضر رتبه نخست را در اقتصاد صنعتی دریافت کند.

این کارشناس اقتصادی به سخنرانی نوروزی رهبری در سال 97 اشاره کرد و گفت: دقت کنید مردم مهره اصلی برای راه انداختن جریان بزرگ طرح حمایت کالای ایرانی اند و مسئولین وظیفه هدایت گری را برعهده دارند اما نقش اصلی را مردم ایفا می کنند.

شیخی با اشاره به صحبت های اخیر پورمحمدی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در خصوص نگاه به تولید کننده ایرانی تصریح کرد: به گفته وی " مردم باید سرمایه های خود را از بانک ها به سمت تولیدی ها سرازیز کنند تا چرخه اقتصاد مملکت به راه بیافتند" ، در صورتی که یکی باید به آقای پورمحمدی بگوید که دولت باید ابتدا یکسری تحولاتی را ایجاد کند.

وی خاطرنشان کرد: چرا کسی نمی خواهد قبول کند در این کشور امنیت سرمایه گذاری در صنعت وجود ندارد؟ آشکار است با این حجم از وادرات نمی توان حمایت از کالای ایرانی کرد. خسته شدیم از فریاد زدن که ابتدا باید امنیت سرمایه گذاری ایجاد کرد و بعد زمان داد تا بتوان هر چه کاشته ایم برداشت کنیم. با وضعیت لحظه ای دلار آیا می توان سرمایه گذاری کرد؟ تولید کننده ای که امروز با دلار 5000 تومان جنسی خریداری می کند می تواند فردای همان روز جنسی با دلار 6000 تومان خریداری کند؟ آیا زمان دراز مدت برای سرمایه گذاری و امنیت آن برقرار کردند.

ارسال نظرات