سرپرست مرکز فوریت‌های پزشکی اردکان خبر داد:

افزایش مأموریت‌های اورژانس اردکان در ایام عید نوروز ۹۷

سرپرست مرکز فوریت‌های پزشکی اردکان از افزایش مأموریت‌های اورژانس در ایام عید نوروز امسال خبر داد.
کد خبر: ۹۰۰۵۱۷۰
|
۲۰ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۱
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از اردکان، مصطفی نوروزی در گفتگو با خبرگزاری بسیج گفت: طرح نوروزی اورژانس از ۲۵ اسفند ماه ۹۶ تا ۱۵ فروردین ماه ۹۷ به اجرا در آمد و پرسنل اورژانس اردکان در ۶ پایگاه امداد جاده‌ای در مناطق خرانق، ساغند، رباط، چوپانان، ترک آباد و عقداء و ۲ پایگاه درون شهری به مسافران خدمت رسانی کردند.
وی افزود: در مناطق رباط پشت بادام و عقداء با استقرار پزشک و پرستار و تشکیل پایگاه‌های سلامت علاوه بر انجام امور اورژانسی، به مراجعان خدمات پزشکی نیز ارائه شد که بیش از ۱۷۰ نفر با مراجعه به این مراکز خدمات درمانی سرپایی دریافت کردند.
سرپرست مرکز فوریت‌های پزشکی اردکان تصریح کرد: در این مدت ۱۳۰ مورد مأموریت توسط پرسنل اورژانس انجام شد که نسبت به مدت مشابه در سال گذشته افزایش قابل توجهی داشته است و تعداد ۱۰۲ نفر از مصدومان حوادث نیز توسط نیرو‌های اورژانس به مراکز درمانی منتقل شده اند.
وی گفت: متأسفانه در ایام تعطیلات عید نوروز امسال و در حوادثرخ داده در جاده‌های مواصلاتی شهرستان اردکان ۵ نفر از هموطنان ما جان خود را از دست داده اند.
نوروزی با بیان اینکه بیشترین تصادفات و حوادث در محور‌های عقدا به نایین، عقدا به اردکان و محور چوپانان ثبت شده است؛ خاطرنشان کرد: علت اصلی اکثر واژگونی‌ها و تصادفات جاده ای، سرعت و سبقت غیرمجاز و همچنین خواب آلودگی رانندگان بوده است.
وی در پایان با اشاره به کمبود پرسنل در اورژانس اردکان، فرسوده بودن ناوگان اورژانس و کمبود تعدادی از وسائل درمانی در آمبولانس‌ها از مسئولین مربوطه خواست تا در جهت رفع این مشکلاتو تأمین اقلام مورد نیاز اقدامات لازم را انجام دهند.
ارسال نظرات