خبرهای داغ:
استاندار قزوین گفت: برای معرفی ظرفیت های فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی استان، برنامه های هنری باید توسط هنرمندان بومی تهیه و تولید شود.
کد خبر: ۹۰۰۵۱۶۵
|
۲۰ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۸

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین، عبدالمحمد زاهدی در نشست با هنرمندان و کارکنان حوزه هنری قزوین که به مناسبت هفته هنر انقلاب اسلامی برگزار شد، با بیان اینکه سابقه فرهنگی و تمدن قزوین در کشور به خوبی شناخته نشده است، خواستار تولید برنامه ها و مستندهایی در جهت معرفی هرچه بیشتر استان شد.
وی با اشاره به اینکه بخش عمده ای از اقتصاد هنر از حوزه سینما تامین می شود، گفت: سینما نه یک تفنن و سرگرمی بلکه نیاز ضروری جامعه برای ارتقای شناخت و آگاهی مردم است.
استاندار قزوین از انقلاب اسلامی به‌ عنوان انقلابی فرهنگی یاد کرد و اظهار کرد: وقتی یک انقلاب بر مبنای تفکر دینی شکل می‌گیرد در حوزه های هنری و ادبی هم تاثیر خود را به جا می گذارد و دست اندرکاران فرهنگی و هنری باید تلاش کنند که تاثیرگذاری فرهنگی سریع تر اتفاق افتاده و این بخش از رسالت انقلاب اسلامی محقق شود.
زاهدی ضمن اشارع به تاثیر هنر بر روابط فرهنگی اجتماعی عنوان کرد: جامعه ای که ارتباط قوی با فرهنگ و هنر دارد جامعه تلطیف شده بوده و اساسا این هنر است که می تواند جامعه را از خشونت و افسردگی نجات دهد.
وی با بیان اینکه مدت هاست برای رشد و توسعه اقتصاد کشور بر صنعت تمرکز و از تاثیر ادبیات و علوم انسانی غافل مانده ایم، افزود: این امر ریشه در گذشته دارد که به هنر بی توجه بوده ایم در حالی که ما ملتی با اصالت بوده و در ادبیات، سینما و هنرهای تجسمی صاحب سبک هستیم بنابراین ما باید به عنوان ملتی تاثیرگذار خود را در این فرایند اثبات کنیم و تنها با فرهنگ، ادبیات و هنر است که می توانیم این مسیر را ادامه داده و هویت خود را حفظ کنیم.
استاندار قزوین بر استفاده بهتر از ظرفیت های هنرمندان استان تاکید کرد واضافه کرد: در نشست شورای اداری تاکید کردیم در تمام کارگروه های استانی از حضور متخصصان حوزه های مختلف از جمله بخش هنر دعوت به عمل آمده و از نظرات آنان در برنامه ریزی ها استفاده شود.
1010/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها