مدیر روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشوری از انجام ۲۹ هزار و ۱۸۱ پرواز در عملیات نوروزی امسال خبر داد.
کد خبر: ۹۰۰۵۱۴۵
|
۲۰ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۳

 

به گزارش خبرگزاری بسیج، رضا جعفرزاده با بیان اینکه عملیات نوروزی امسال از ۲۴ اسفندماه ۹۶ آغاز و تا ۱۵ فروردین ۹۷ ادامه داشت، گفت: در ایام نوروز امسال ۲۹۱۸۱ پرواز از ۶۴ فرودگاه کشور ظرف ۲۰ روز انجام شد، که در طول طرح پرواز‌های نوروزی جمعاً ۳ میلیون و ۵۹۴ هزار و ۴۳۵ مسافر از طریق فرودگاه‌های کشور جابه‌جا شدند.

وی با بیان اینکه در مدت مذکور ۲۲ هزار و ۷۵۰ پرواز داخلی و ۶۴۳۱ پرواز خارجی انجام شده است افزود: تلاش روابط عمومی‌ها برای اطلاع رسانی به موقع و پاسخگویی روسای ایستگاه‌ها در ترمینال‌ها به گونه‌ای بود که در این ایام شکایات و نارضایتی‌ها به جز مواردی اندک با توجه به حجم بالای پرواز‌ها به طور قابل توجهی کاهش یافت.

جعفرزاده اظهارداشت: همچنین ۲ میلیون و ۶۲۸ هزار و ۴۲۰ مسافر در پرواز‌های داخلی و ۹۶۶ هزار و ۱۵ مسافر در پرواز‌های خارجی اعزام و پذیرش شدند.

مدیر روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشوری با بیان اینکه این پرواز‌ها توسط ۱۴ شرکت هواپیمایی داخلی و ۴۵ شرکت خارجی انجام شده است، گفت: در عملیات نوروزی صورت گرفته بیش از ۲۰۰ بازرسی از ناوگان هوایی در فرودگاه‌های پر ترافیک کشور به عمل آمد.

وی الزام سازمان هواپیمایی کشوری به استقرار ناوگان پشتیبان در فرودگاه ها، الزام شرکت‌ها به ساماندهی و مدیریت فروش بلیت هواپیما، تعیین دامنه نرخ بلیت پرواز‌ها و اطلاع رسانی به سازمان‌های نظارتی، نظارت و بازرسی از دفاتر خدمات مسافرت هوایی و برخورد با واحد‌های مختلف، پایش و رصد سایت‌های فروش بلیت، اقدامات حین پرواز همچون حضور مستقیم مدیران و کارشناسان موظف سازمان، انجام و نظارت و بازرسی از فرودگاه‌ها و شرکت‌های خدمات هندلینگ، صدور مجوز‌ها و گواهینامه‎های فوریتی و فوق العاده، بازرسی و رسیدگی از وضعیت ارائه خدمات به مسافران را از جمله اقدامات ستاد مدیریت پرواز‌های نوروزی، قبل از آغاز عملیات عنوان کرد.

جعفرزاده در پایان گفت: با هماهنگی‌های بوجود آمده قبل از آغاز پروازها، انسجام عملیاتی شرکت‌های هواپیمایی، همچنین تلاش بی وقفه و مستمر نیرو‌های امنیتی و انتظامی، حراست و گمرک در توفیق انجام این پرواز‌ها قابل تقدیر بوده است.
ارسال نظرات