یک مقام مسئول گفت: به دلیل پایین بودن سطح تکنولوژی در کشور، تولیدات داخلی در بازار‌های جهانی مشتری ندارد، این امر منجر به خام فروشی شده است.
کد خبر: ۹۰۰۵۱۲۸
|
۲۰ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۸
 

به گزارش خبرگزاری بسیج، آرش نجفی نایب رئیس کمیسیون انرژی، صنایع پالایشی و پتروشیمی اتاق ایران اظهار کرد: بازار جهانی به دنبال کالا‌هایی با فناوری جدید است و به دلیل پایین بودن سطح تکنولوژی در کشور، تولیدات داخلی در بازار‌های جهانی مشتری چندانی ندارد و این امر در نهایت منجر به خام فروشی شده است.

نایب رئیس کمیسیون انرژی، صنایع پالایشی و پتروشیمی اتاق ایران با بیان اینکه جریان انتقال تکنولوژی در کشور نیازمند شتاب بیشتری است، بیان کرد: برای گذر از خام فروشی باید شرکایی با تکنولوژی بالا و پیشرفته انتخاب کنیم و با ایجاد شرایط مناسب برای سرمایه گذاری خارجی، تکنولوژی را وارد کشور کنیم.

به گفته وی؛ انتخاب شرکای تجاری قوی، باعث کمک به بازاریابی و فروش محصولات  خواهد شد.

نجفی با بیان اینکه در صورت منتفع شدن شرکای خارجی، شاهد حضور بیشتر برای سرمایه گذاری در کشور خواهیم بود، بیان کرد: قرارد‌ادهای اکتشاف و استخراج نفت از نمونه‌های موفق در وزارت نفت است که می‌توان با الگو برداری از آن، زمینه سرمایه گذاری در بخش‌های پتروشیمی را فراهم آورد.

نایب رئیس کمیسیون انرژی، صنایع پالایشی و پتروشیمی اتاق ایران با اشاره به نقاط قوت در تامین منابع مواد اولیه تصریح کرد: سرمایه گذاری در بخش پتروشیمی با توجه به ظرفیت‌ها و اولویت دهی به پتانسیل‌های کشور می‌تواند منجر به تولید محصول باکیفیت برای حضور بهتر در بازار‌های بین المللی شود.

وی با بیان اینکه مشکلات سیاسی بر روی صنعت و اقتصاد کشور سایه انداخته است، بیان کرد: تحریم‌های بین المللی جریان سرمایه گذاری خارجی در کشور را با اختلال مواجه کرده است و بسیاری از سرمایه گذران خارجی به دلیل نگرانی از تحریم و جریمه از سوی آمریکا از سرمایه گذاری در ایران خوداری می‌کنند.

نجفی در پایان با بیان اینکه نوسانات نرخ ارز نیز در کاهش سرمایه گذاری موثر است، گفت: نوسانات نرخ ارز ترس از سرمایه گذاری در کشور را افزایش داده است که باید با اقداماتی شامل تثبیت نرخ ارز این مشکل را برطرف کرد.

ارسال نظرات