خبرهای داغ:
مسئول قرارگاه‌نور بسیج دانشجویی دانشگاه‌های استان قزوین گفت: نوروز امسال ۱۵۰ دانشجوی قزوینی در قالب اردوهای جهادی در مناطق محروم طارم سفلی استان قزوین و مناطق زلزله‌زده استان کرمانشاه در عرصه‌های مختلف خدمت‌رسانی کردند.
کد خبر: ۹۰۰۵۱۱۷
|
۲۰ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۲

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، سید محمدرضا بحرانی مسئول قرارگاه‌نور بسیج دانشجویی دانشگاه‌های استان قزوین اظهار کرد: امسال همچون سالهای گذشته تیم ارزیابی بسیج دانشجویی استان قزوین با بررسی چند نقطه محروم استان و بازدید میدانی از این مناطق در نهایت با مشورت معاونت بهداشت دانشگاه علوم‌پزشکی قزوین از میان این مناطق، منطقه طارم با محوریت روستای زه‌آباد مورد تائید قرار گرفت.
وی افزود: تیم پیش قراول بسیج دانشجویی استان در تاریخ ۲۸ اسفندماه ۹۶ عازم روستای زه آباد شد تا علاوه بر برپایی درمانگاه مرکزی با حضور در روستاهای مجاور به مردم شریف این منطقه در مورد خدمات اطلاع رسانی کنند و همچنین یک پایش اولیه از منطقه به عمل آوردند تا در صورت نیاز امکانات بیشتری به منطقه انتقال یابد.
مسئول قرارگاه‌نور بسیج دانشجویی دانشگاه‌های استان قزوین گفت: نوروز امسال ۱۵۰ دانشجوی قزوینی در قالب اردوهای جهادی در مناطق محروم طارم سفلی استان قزوین و مناطق زلزله‌زده استان کرمانشاه در عرصه‌های مختلف خدمت‌رسانی کردند.
وی درباره خدمات ارائه شده توسط جهادگران بیان کرد: سه گروه از جهادگران در مناطق زلزله زده استان کرمانشاه در روستاهای سرپل ذهاب در عرصه‌ی بهداشتی و درمانی، آموزشی، فرهنگی وعمرانی به دو روستای قره بلاغ اعظم و بابا اسکندر خدمات رایگان ارائه دادند.
مسئول جهاد سازندگی بسیج دانشجویی دانشگاه‌های استان قزوین ویزیت رایگان به همراه دارو، ویزیت مامایی و آموزش بهداشت به مردم، مشاوره رایگان و فرهنگی همچنین ساخت ۱۰ سرویس بهداشتی درحوزه عمرانی را از جمله خدمات جهادگران قزوینی در مناطق زلزله‌زده استان کرمانشاه در ایام نوروز سال جاری عنوان کرد.
بحرانی به اقدامات جهادگران در منطقه طارم سفلی اشاره کرد و گفت: دو گروه جهادی پزشکی در هفت روستای منطقه طارم سفلی شامل روستای زه‌آباد روستای شیخ لر، سماق ، غنچه خوران ، دهقانه رود، شیرین سو، سروشان ، یوزبای چای در عرصه‌های پزشکی، دندانپزشکی، علوم آزمایشگاهی، فوریت‌های پزشکی و بهداشت محیط، مامایی، آموزشی و فرهنگی خدمات ارائه کردند.
وی با اشاره بر اینکه این اردوها از سوم فرودین نودوهفت شروع و تا سیزدهم فروردین ادامه داشت اظهار کرد: در اردوهای جهادی نوروز امسال بالغ بر ۱۸۰میلیون تومان خدمات رایگان در حوزه پزشکی، دندانپزشکی، عمرانی، آموزش و فرهنگی توسط دانشجویان جهادگر قزوینی به مناطق زلزله‌زده کرمانشاه و مناطق محروم طارم‌سفلی استان قزوین ارائه شد.
این مسئول ابراز داشت: اردوهای جهادی دانشجویی یک حرکت بزرگی است که دانشجویان عید و تعطیلات خودشان را رها کرده و به این اردوها می‌آیند که با خدمت کردن به مردم، زکات علمشان را ‌بپردازند و از این حال و هوای اردوهای جهادی برای خودشان استفاده کنند.
بحرانی زندگی جهادی را پر از اراده و انگیزه برای خدمت بیان کرد و گفت: در زندگی جهادی هیچوقت منتظر امکانات و مقدمات نیستیم چرا که بخاطر هدف جهادی با حداقل امکانات بیشترین خدمات به مخاطب با عشق و اخلاص ارائه می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: هر فردی حداقل یکبار اردوی جهادی را تجربه کنند و از نزدیک شاهد مجاهدت‌های جهادگران باشند تا تجربیات بیشتری کسب کنند و از برکات اردو بهره مند شوند.
مسئول جهاد سازندگی بسیج دانشجویی دانشگاههای استان قزوین تصریح کرد: با توجه به بیانات مقام معظم رهبری که فرمودند حضور یک جوان مومن و انقلابی در روستا مثال یک آیه صریح قرآن است، ما نیز گوش فرا داده و عمل مینماییم و ان شاءلله از گروه‌های جهادی حمایت شود و با توجه به شعار امسال که مقام معظم رهبری در بحث حمایت از کالای ایرانی کردند همچنین خدماتی در فضای اردوهای جهادی با یاری خداوند متعال، بحث حمایت از کالای ایرانی را داشته باشیم تا به فرامین رهبری جامعه عمل بپوشانیم.
1001/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها