خبرهای داغ:
همایش بزرگداشت شهادت امیر سپهبد «علی صیاد شیرازی» همزمان با نوزدهمین سالگرد شهادت این شهید بزرگوار در همدان برگزار شد.
کد خبر: ۹۰۰۵۱۰۰
|
۲۰ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۷

همایش بزرگداشت شهید «صیاد شیرازی» در همدان برگزار شدبه  گزارش خبرگزاری بسیج  از همدان، همزمان با فرا رسیدن نوزدهمین سالگرد شهادت امیر سرافراز شهید سپهبد «علی صیاد شیرازی» مراسم بزرگداشتی با حضور مسئولین  کشوری، استانی و شهرستانی، فرماندهان و یگان‌های نظامی و انتظامی، همرزمان شهید، پیشکسوتان و رزمندگان دوران دفاع مقدس، خانواده شهدا و ایثارگران، دانشجویان و اساتید دانشگاه بوعلی و مردم دارالمومنین همدان در سالن همایش‌های دانشگاه علوم پزشکی همدان برگزار ‌شد.

 در این مراسم که به همت دانشگاه علوم پزشکی همدان، بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس و روابط عمومی ارشد نظامی ارتش برگزار شد، سرهنگ خدایی جانشین ارشد نظامی ارتش در استان همدان با اشاره به ایثارگری‌ها و مجاهدت‌های شهید «صیاد شیرازی» عنوان کرد: شهدای بزرگوار هرآنچه داشتند در طبق اخلاص گذاشته و جانانه و صادقانه پای نظام مقدس ایستاده و دین خود را ادا کردند.

وی  اقتدار و امنیت پایدار در کشور را حاصل مجاهدت و جان فشانی شهدا و ایثارگران دانست و گفت: اگر با وجود هجمه‌های فراوان جزء عزت و اقتدار نمی‌بینیم به دلیل خون شهداست که همه وامدار آنها هستیم.

در ادامه مراسم نیز دکتر موسوی‌بهار رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان با اشاره به اهداف برگزاری مراسم بزرگداشت به انتقال مفاهیم و تاریخ درخشان انقلاب و دفاع مقدس در بین نسل جوان تاکید کرد.

همچنین در این مراسم سرتیپ مسعود بختیاری از همرزمان شهید با تبیین ابعاد شخصیتی شهید «صیاد شیرازی» بر الگو قرار دادن شخصیت این شهید والامقام در بین نسل جوان تاکید کرد.

در پایان این مراسم نیز از سرتیپ بختیاری تجلیل به عمل آمد.

به گزارش خبرگزاری بسیج؛ امیر شجاع و دلاور ارتش پر افتخار جمهوری اسلامی ایران، سپهبد صیاد شیرازی، نامی پرافتخار و جاودانه است که با هشت سال دفاع مقدس و دلاوری ها و از خودگذشتگی ها، عجین و  فرمانده اسبق نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی و عضو شورای عالی دفاع بوده که در سحرگاه روز شنبه ۲۱ فروردین ماه ۱۳۷۸ در حوالی منزل خود مورد سوء قصد توسط عوامل گروهک تروریستی منافقین قرار گرفت و به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات