اجرای طرح هادی در ۲۱۸ روستای کردستان

مدیرکل بنیاد مسکن کردستان گفت: امسال طرح هادی در ۲۱۸ روستای این استان با ۳۶۰ میلیارد ریال اعتبار اجرا می‌شود.
کد خبر: ۹۰۰۵۰۸۴
|
۲۰ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۱
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، رضا قادری به مناسبت سالروز تاسیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در نشست خبری اظهار کرد: از این میزان اعتبار، تاکنون ۱۳۰ میلیارد ریال تخصیص داده شده است.
 
قادری با اشاره به اینکه مطالعات طرح هادی در ۱۳۴۸ روستای کردستان انجام شده است، یادآور شد: مطالعات طرح هادی ۹۱ روستای استان هم بازنگری شده و ۴۸ روستای دیگر نیز در دست بازنگری است.

وی با بیان اینکه از ابتدای تاسیس بنیاد مسکن، طرح هادی برای ۵۱۶ روستای استان کردستان تصویب شده است، افزود: این طرح در ۳۹۴ روستای استان اجرا شده که ۷۰ درصد جمعیت روستایی را در خود جای داده اند.

وی به تملک زمین‌های روستایی نیز اشاره کرد و یادآور شد: تاکنون ۵۹۲ هکتار زمین در قالب ۶ هزار و ۱۷ قطعه به تملک روستاییان در استان کردستان در آمده است.

مدیرکل بنیاد مسکن کردستان در ادامه گفت: تاکنون ۴۲ هزار و ۴۶۵ واحد مسکن روستایی در استان نوسازی و مقاوم سازی شده است و قرار است تا سال ۱۴۰۴ حدود ۹۰ هزار واحد مسکن روستایی استان مقاوم سازی شود که معادل ۷۵ درصد مسکن‌های روستایی است.

قادری اضافه کرد: در سال جاری هم، واگذاری ۲۰۰ قطعه زمین به روستاییان استان پیش بینی شده است.

وی همچنین از تحویل ۷۹ هزار جلد سند مسکن روستایی به روستاییان استان از ابتدای تاسیس بنیاد مسکن خبر داد و افزود: امسال نیز ۲ هزار و ۵۰۰ جلد سند به روستاییان تحویل داده می‌شود.
 
انتهای پیام/7727


ارسال نظرات