خبرهای داغ:
فاطمه اسدزاده
مسئول نمایندگی، ولی فقیه سپاه ناحیه ثارالله شیراز:
مسئول نمایندگی، ولی فقیه سپاه ناحیه ثارالله شیراز گفت: استفاده از کالای ایرانی ایجاد اشتغال، رهایی از وابستگی و نجات جوانان ازبیکاری بدنبال دارد.
کد خبر: ۹۰۰۵۰۷۸
|
۲۰ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از شیراز؛ حجت الاسلام ابراهیم مصطفوی مسئول نمایندگی ولی فقیه سپاه ناحیه ثارالله در جمع کارکنان و فرماندهان حوزه های بسیج ناحیه ثارالله با بیان اینکه تجربه نشان داده که برای حل مشکلات اقتصادی نمی توان منتظر بیگانگان و کشورهای دیگر ماند، گفت: باید برای حل مشکل اقتصادی ، خودمان دست بکار شویم و اقدام کنیم.

وی افزود : یکی از راه های ثابت شده در دنیا و کشورهای که موفقیت در رشد اقتصادی داشته اند ، بهادادن به تولید ملی کشور است.

حجت الاسلام مصطفوی خاطر نشان کرد: اگر تولید ملی افزایش پیدا کند ، کارخانه ها ، کارگران و... رونق پیدا می کند . واین به معنای : استخدام نیروی کار بیشتر، ایجاد فرصت های شغلی ، وفورکالاهای با کیفیت در بازار ورفع تورم و نتیجتا مردم ، اعم از مصرف کننده ، تولید کننده ، کارگر و کارفرما همه منتفع می شوند.

مسئول نمایندگی ولی فقیه سپاه ناحیه ثارالله اظهارداشت: باید توجه جدی داشته باشیم که همه مردم ایران به عنوان مصرف کننده و خریدار کالای ایرانی ، مهمترین حلقه تولید ملی هستیند. نباید گفت نمی شود ،درست نمی شود وهیچ وقت درست نشده ...!!! . اگر به تجربیات کشورهای مختلف نگاه کنیم به خاطر توجه و اهمیت به تولید و محصولات ملی خود ،تحولات مهمی در اقتصاد آنها اتفاق افتاده است .

وی به نمونه های تجربه شده در کشورهای مختلف اشاره کرد و گفت:  بعد از جنگ جهانی دوم چیزی برای آلمان باقی نمانده بود ،اما امروز می بینیم که آلمان یک کشور درجه یک در بحث صنعت ،کشاورزی و اقتصاد و بلکه در همه حوزه هاست.

حجت الاسلام مصطفوی افزود: کشور سنگاپور که کوچکترین کشور جنوبی شرقی آسیاست ، یکی از کشورهای است که بعد از استقلال یافتن ، در حمایت از کالاهای داخلی تجارت موفقی داشته است . آنها در سالهای 1956به بعد با ایجاد کمپین های متعدد به حمایت از کالای داخلی پرداختند. وروزنامه های آنها تیتر زد که : " کالای سنگاپوری بخر"  ، " فکرت را عوض کن وکالای سنگاپوری بخر" .

واز سال 1960 شعارشان را تغییر دادند و گفتند : " کالای با کیفیت سنگاپوری بخرید " . ( یعنی هر کالای نخرید!!)

به گفته وی، آنها این پروسه را حدود 15سال ادامه دادند و سرمایه گذاری کردند ، در حالی که سنگاپور از نظر ذخائر معدنی فقیر است ، اما از لحاظ صنعت رشد و شکوفایی خوبی داشته و الان یکی از کشورهای ثروتمند دنیاست. واین به خاطر حمایت و تعصب از تولید ملی و داخلی شان بوده .

حجت الاسلام مصطفوی ادامه داد: نمونه دیگر کشور انگلیس است که در مقاطع مختلف این را انجام دادند .  از سال 1930یک کمپین در حمایت از تولید ملی و داخلی  ودرسال 1968کمپین دیگری که داوطلبانه بوسیله کارگران انجام شد ، گفتند برای اینکه به صنعت و اقتصاد کشورمان حمایت کنیم ،نیم ساعت بیشتر کار می کنیم.

مسئول نمایندگی ولی فقیه سپاه ناحیه ثارالله تصریح کرد: در سال 2016 بعد از اینکه با چین بر روی فولاد یک جدالی داشتند ، در حمایت از فولاد ملی خودشان کمپین ایجاد کردندو...

وی همچنین به تجربه کشور هند پرداخت و گفت:  یکی از دغدغه های گاندی رهبر هند ، استقلال هند و رهایی از استعمار انگلیس بود . او ترجیح داد نه تنها کفش انگلیسی نپوشد ، بلکه از دکمه های ساخت انگلیس ( دکه پیراهن) هم استفاده نکند، مردم وقتی دیدند که رهبرشان اینطور است و خودشان هم از ننگ و ذلت استعمار انگلیس خسته شده بودند ، رهبرشان را همراهی کردند و حتی لباس هایشان را بدون دکمه می دوختند تا از دکمه تولید خارج استفاده نکنند . و لذا لباس بدون دکمه حتی برای طبقات اشراف هند به عنوان الگو به دنیا معرفی شد.

حجت الاسلام مصطفوی افزود ، بانک مرکزی آمریکا پیش بینی کرده تا یک دهه آینده رشد اقتصادی هند از آلمان و ژاپن بیشتر می شود ، یعنی تا 2028هند به عنوان سومین اقتصاد بزرگ جهان تبدیل می شود.الان هم یکی از 5کشور اقتصادی جهان است.

وی گفت : از عوامل مهم رشد اقتصادی هند ، مصرف پایین مردم ، حمایت از تولید ملی و کالای داخلی می باشد.

وی افزود : در اروپا هم در کشورهای مانند آلمان و فرانسه ،استفاده از کالای وطنی و تولید داخل ، به عنوان بخشی از منش ملی پذیرفته شده است . حتی در مراسم ها و تشریفات استفاده از خودروهای کشورشان تعصب دارند ، حتی در سفرهای خارجی سعی  می کنند در مهمانی ها از محصولات خود استفاده کنند.

اما وظیفه ما :

اول : استفاده از کالای ایرانی و تولید داخلی را ولوباکیفیت پایین باشد ، باید یک اصل قرار بدهیم . و از خودرا مهمترین حلقه در این زنجیره به عنوان مصرف کننده بدانیم .

دوم : اینکه نخبگان جامعه دراین موضوع مهم ورود کنند ، جامعه را به سمتی ببرند که مردم باور کنند که استفاده از کالای ایرانی منطبق بر منافع شخصی ، منافع ملی و منطبق بر خواسته های میهن پرستانه ماست .

سوم : باید نهاد ها و وزارت خانه ها ی فرهنگی آمایش لازم را اتخاذ کنند .یعنی به سمتی حرکت کنند که پایان نامه ها های تحصیلی ، مقالات علمی وپژوهش ها در موضوع حمایت از اقتصاد ملی و حمایت از تولید ملی باشد .

چهارم : رسانه هااعم از  از رسانه ی ملی ، رسانه های محلی ، رسانه های مکتئبی ، گفتاری ، شنیداری و تحلیلی ، به موضوع حمایت از کالای ایرانی و تولید ملی به عنوان یک گفتمان ملی بپردازند و آن را تبدیل به گفتمان کرده و آن را یک پروژه ملی بدانند.

پنجم : هنرمندان ،دانشمندان و دیگر نخبه ها باید خود را دراین قضیه شریک و صاحب بدانند.

ششم : همه تلاش کنند که استفاده از کالای ایرانی ، تبدیل به باور شود و تبدیل به رفتار شود . وهمه بدانند که استفاده از کالای ایرانی یعنی ایجاد اشتغال ، رهایی از وابستگی و نجات جوانان از ازبیکاری و...

نتیجه : همه باید نسبت به حمایت از کالای ایرانی احساس مسئولیت کنیم و خود را مخاطب قراردهیم ، فرافکنی نکنیم ، فقط توصیه گر نباشیم ، بلکه باید نقش ایفاء کنیم . وهمه آحاد  جامعه و مسئولین و نهادها و سازمان ها ، مراکزعلمی و آموزشی و پژوهشی در خصوص حمایت از کالای ایرانی و تولید ملی آرایش گرفته و آتش به اختیار اقدام و حمایت کنند.

کمتر از یک دهه با همت همه مردم امتحان داده ایران اسلامی ، دارای یک اقتصاد پویا ، مستقل و مقاوم خواهیم بود.

وی درپایان افزود : ما این خود باوری و میتوانم و عزم ملی را در همه عرصه های انقلاب اسلامی نشان دادیم واین آخرین ومهمترین عزم  خواهد بود که ما را به عزت و اقتدار مضاعف خواهد رساند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار