معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی کردستان:

اختصاص یافتن بیش ۵۵۸ هزار هکتار از اراضی استان به کشت گندم

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی کردستان از اختصاص ۵۵۸ هزار هکتار از اراضی استان به کشت گندم در سال جاری خبر داد.
کد خبر: ۹۰۰۵۰۷۰
|
۲۰ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۴
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، محمد فرید سپری در اولین جلسه کارگروه خرید تضمینی محصولات کشاورزی در سال جاری که به ریاست، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان برگزار شداظهار کرد: در سال زراعی ۹۷_۹۶؛ ۳۳ هزار هکتار گندم آبی و و ۵۲۵ هزار هکتار گندم دیم در استان کردستان کشت شده است.

وی افزود: پیش بینی می‌شود ۸۵۸ هزار و ۲۳۵ تن در استان کردستان گندم تولیدشود که از این مقدار ۱۶۳ هزار و ۶۳۵ تن گندم آبی و ۶۹۴ هزار و ۶۰۰ تن گندم دیم است.

وی در ادامه اذعان داشت:۸۸ مرکز خرید تضمینی گندم وجود دارد که با افزایش ۲۱ مرکز در مجموع ۱۰۱ مرکز خرید در سال جاری آمادگی خرید تضمینی گندم را دارند.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان گفت:در راستای خرید تضمینی گندم و باتوجه به شرایط فعلی پیش بینی می‌شود ۷۳۲ هزار و ۸۳۵ تن گندم خریداری شود.

سپری همچنین با اشاره به کشت جو یاداورشد: ۲۷ هزار و ۲۰۰ هکتار از اراضی استان به کشت جو اختصاص دارد که پیش بینی می‌شود با ۳۷ هزار و ۹۷۱ تن جو تولید و ۱۰ هزار و ۲۷۸ تن جو خریداری شود.


به گفته وی در حال حاضر ۹۳۶۱ نفر کشاورز جوکار در استان کردستان فعالیت می‌کنند.


معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان تاکید کرد: باتوجه به اهمیت کشت کلزا در سال زراعی ۹۷_۹۶ برای کشت این محصول ۲۱۸۸ هکتار مکان یابی شد که از این مقدار ۲۰۵۶ هکتارو نیم کلزا کشت شد.


سپری اظهار داشت: پیش بینی می‌شود بیش از ۴ هزارو ۷۳۲ تن کلزا تولید شود و در حال حاضر ۶۲۲ نفر کشاورز کلزا کار در استان کردستان فعالیت می‌کنند.

انتهای پیام/۷۷۲۷
ارسال نظرات
آخرین اخبار