خبرهای داغ:
فاطمه اسدزاده
مسئول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی فارس:
مسئول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی فارس گفت: مساجد در مباحث گوناگون انتظار باید کار کنند و به جامعه جهت‌دهی دهند.
کد خبر: ۹۰۰۵۰۳۴
|
۱۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۹

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از شیراز، حجت الاسلام محمد رضایی، مسئول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی فارس در جلسه ستاد بزرگداشت نیمه شعبان با اشاره به اینکه ماه شعبان سراسر نور است و ولادت های ارزشمندی را داریم، گفت: اهمیت فرهنگ دینی و اسلامی موضوع روشن است.

وی با اشاره به اینکه متاسفانه در حوزه فرهنگ دینی به شکل اساسی مشکل داریم، اظهار داشت: 40 سال از عمر انقلاب می گذرد اما توجهی که باید در این خصوص شود، شکل نگرفته است.

مسئول رسیدگی به امور مساجد فارس با تاکید بر اینکه توسعه مراکز علمی و دانشگاه ها، قابل توجه بوده ولی دولت ها به توسعه فرهنگ دینی کمتر توجه کرده اند، یادآور شد: اگر امروز ناهنجاری هایی دیده می شود به خاطر کم توجهی به این موضوع بوده است و باید به همان نسبت که به توسعه علمی توجه می شد باید به توسعه فرهنگ دینی هم توجه می شد.

وی با اشاره به اینکه در حوزه فرهنگ دینی، مسئله بهایی و سلفی گری از معضلات موجود جامعه است و متاسفانه دشمن سعی کرده تا اسلام به عنوان مکتبی پر از خشونت نشان داده شود و دیگر مکاتب را دارای محبت معرفی کرده اند، افزود: مسئله دراویش و فرق نوظهور از معضلات دیگر جامعه است و از این رو باید به اصول توجه شود چرا که منابع ارزشمندی و بسیار غنی موجود است که می توانیم در ارتباط با این مسائل مبارزه جدی شکل بگیرد.

حجت الاسلام رضایی با تاکید بر اینکه باید پرسید چقدر از کارهایی که انجام شده برای معرفی امام عصر (عج) مثمر ثمر بوده است، اظهار داشت: نمی توانیم حضرت امام عصر (عج) را بدون توجه به ابزار روز و به شکل خشک و بی روح معرفی کنیم و باید ایشان با ابزار روز و همچنین به شکل بسیار ارزشمند و لطیف به جامعه معرفی شوند.

وی با اشاره به اینکه امروز نمی توان با چهار تا پوستر و بنر، جوانان را به این سمت کشید، تاکید کرد: باید ضمن در نظر گرفتن مسائل دینی و خطوط قرمز ها، نیاز جامعه را بشناسیم و ایشان را معرفی کنیم البته می دانیم که هیچ انسانی قادر نیست ایشان را معرفی کند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی فارس با اشاره به اینکه مساجد باید در این نیمه اول شعبان، جشن های ویژه ای داشته باشند و در ارتباط با موضوع مهدویت سخنرانی شود، تاکید کرد: مساجد در مباحث گوناگون انتظار باید کار کنند و به جامعه جهت دهی دهند.

وی با تاکید بر اینکه باید نهایت دقت را داشته باشیم و هیچ کدام از این موضوعات موضوع دیگری را تحت شعاع قرار ندهد، اضافه کرد: آگاهی مردم باید به سطحی برسد که پیاده روی روز نیمه شعبان به شکل مناسب برگزار شود.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی فارس با اشاره به اینکه ما علی رغم ورود همه ارگان ها، هنوز نتوانسته ایم برنامه اربعین شیراز را جابندازیم که جای تاسف دارد، افزود: ما توقع داریم که برنامه جشن های شعبانیه به شکل پایلوت از شیراز به همه کشور تسری پیدا کند.

وی گفت: باید کاری کنیم در این ایام خانه ها، مدارس، دانشگاه ها، پارک ها و سینما ها و در مجموع تمام جامعه رنگ و بوی مهدوی بگیرد.

حجت الاسلام رضایی با اشاره به اینکه برنامه های بدون محتوا و زودگذر نمی تواند تاثیرگذار باشد، افزود: کمیته پیاده روی نیمه شعبان، تبلیغات شهری، کمیته اطلاع رسانی، کمیته فضای مجازی، کمیته تشکل های مردمی، کمیته فرهنگی و انتشارات، کمیته پشتیبانی، کمیته مساجد و هیئت های مذهبی، کمیته دانش آموزی، کمیته بانوان، کمیته حوزه و دانشگاه و کمیته جوانان برای این مراسم در نظر گرفته شده است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها