نماینده ولی فقیه در استان کردستان شهید اهل قلم سید مرتضی آوینی را پرچمدار هنر انقلابی خواند و بیان داشت:این شهید بزرگوار با رفتار، کردار و منش انقلابی خویش الگویی شد برای هنرمندان جوانی که می خواهند پای در این عرصه بگذارند.
کد خبر: ۹۰۰۵۰۳۰
|
۲۰ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، آیت‌الله سیدمحمد حسینی‌شاهرودی صبح امروز در دیدار با کارکنان و هنرمندان حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان و سازمان بسیج هنرمندان استان که به مناسبت 20 فروردین روز هنر انقلاب اسلامی صورت گرفت،  اظهارداشت: بیستم فروردین سالروز شهادت بزرگمردی است که هرگز نمرده و تا ابد زنده خواهد ماند، مردی که با قلم و تفکر بسیجی خویش به جهانیان ثابت کرد هنرمندان متعهد ایران زمین نه تنها از هنرمندان دیگر کشورهای جهان کم نیستند، بلکه یک سرو گردن بالاتر هم می باشند، چرا که ابزاری علاوه بر تخصص به همراه دارند به نام اخلاص و تعهد که کارسازتر از همه تخصص ها است.

آیت‌الله حسینی‌شاهرودی با بیان اینکه هنر انقلاب اسلامی بر مبنای فطرت انسان‌ها است، افزود: این هنر در شأن انسان بوده و وجه انسانی بشر را مورد توجه و بر مبنای آن تولید میشود.

وی در ادامه شهید آوینی را بستر ساز انقلاب فرهنگی دانست و بیان داشت:این شهید بزرگوار با نوع قلم و به تصویر کشاندن روایت فتح تفکر بر مبنای تعقل به اسلام را به جهانیان نشان داد.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان در  مقایسه هنر انقلابی با هنر غرب افزود:هنر انقلابی که برمبنای تعهد و مسئولیت پذیری است که این هنر خود گویای علم و آگاهی بخشیدن به همگان است در حالی که هنر غربی تنها ابزاری برای بهره‌برداری و سوء استفاده بوده و توجهی به رشد و بالندگی انسان ندارد.

وی با بیان اینکه علم خدا فقط در وجود انسان تجلی میابد افزود:هنر انقلاب اسلامی این است که انسان را به خدا نزدیک کند .

 وی در پایان بیان داشت:هنر زبان بسیار گویای است پس هر کس می خواهد اثرگذار باشد باید هنر انقلابی یعنی هنری که  بر مبنای تعقل باشد را به کار گیرد.

ارسال نظرات