خطیب موقت نماز جمعه ابهر، اقتصاد مقاومتی را مقابله با تهدیدات دشمنان و فرصت برای جامعه اسلامی ایران عنوان کرد.
کد خبر: ۹۰۰۴۹۹۳
|
۲۰ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۶

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان:  حجت الاسلام محمدی خطیب موقت نماز جمعه ابهر در خطبه اول نماز جمعه ضمن سفارش به رعایت تقوای الهی افزود : همه ما نیازمند موعظه هستیم و این موعظه هست که دل انسان را زنده می کند و او را به خداوند متوجه می سازد.

وی در ادامه با اشاره به وصیت حضرت علی (ع) به فرزندش امام حسن(ع) با این عنوان که قلبت را با موعظه زنده کن، تصریح کرد: نبی مکرم اسلام که بالاترین درجه و مقام را دارند از حضرت جبرئیل موعظه چنین درخواست می کنند که ای جبرئیل مرا موعظه کن، جبرئیل می گوید هر طوری دوست داری زندگی بکن ولی بدان بلاخره خواهی مرد.

حجت الاسلام محمدی در ادامه با اشاره به اینکه انسان هر عملی که چه خوب و چه بد انجام دهد نتیجه آن را  خواهد دید عنوان نمود: خداوند متعال بر این موضوع تاکید می کند و می فرماید؛ آنگاه که یکی از آنان را مرگ فرا می گیرد می گویند؛ ای پروردگار من مرا باز گردان به دنیا تا شاید کم کاری هایم را جبران کنم و عمل صالح انجام بدهم ندا می آید که این همه عمر کردی و فرصت داشتی تمام شد. بزرگترین سرمایه انسان عمر اوست، چون هر فضیلت و افتخاری که به دست می آید، در سایه همین سرمایه است، مثلا در باره شهدای کربلا می توان گفت که آنان یک نصف روز از عمر خود استفاده کردند و توانستند از خاک به افلاک برسند و مقام والایی به دست آورند.

حجت الاسلام محمدی امام جمعه موقت ابهر در ادامه سخنان خود با اشاره به فضیلت ماه مبارک رجب افزود: در ماه رجب واقع شده ایم، ماه استغفار و توبه که نبی مکرم اسلام می فرماید؛ ماه رجب، ماه استغفار امت من است پس در این ماه بسیار طلب آمرزش کنید ، این ماه مقدمه ماه شعبان و ماه شعبان مقدمه ماه رمضان و اوائل ماه رمضان مقدمه شب های قدراست ،اگر می خواهیم آنچه را که اولیای الهی در شب قدر می بینند و از خداوند می گیرند بگیریم و ببینیم باید از الان حواسمان جمع باشد مواظب چشم، گوش، زبانمان باشیم.

خطیب جمعه ابهر در ادامه با اشاره به شعار سال 1397 که از طرف مقام معظم رهبری بعنوان سال ((حمایت از کالای ایرانی)) تصریح کرد: مقام معظم رهبری در بیانات خود فرمودند؛ فروشنده کالای ایرانی بفروشد و خریدار کالای ایرانی بخرد، ما باید نسبت به جنس ایرانی تعصب داشته باشیم، مصرف جنس خارجی یکی از عیوب مهم ما است. همانطوریکه جوانان عزیز ما تعصب دارند نسبت به فلان تیم ورززشی همان اندازه نسبت به اقتصاد ملی و تولید ملی تعصب داشته باشیم بسيارى از كارهاى ما اصلاح خواهد شد،حل همه مشکلات ما در اقتصاد مقاومتی است ،اگر ما بخواهيم مشكل ركود را حل كنيم، مشكل توليد داخلى را حل كنيم، بخواهيم مسأله بيكارى را حل كنيم، بخواهيم گرانى را مهار كنيم، علاج همه اين‏ها در مجموعه مقاومت اقتصادى و اقتصاد مقاومتى گنجانده شده است،با اقتصاد مقاومتی می شود در مقابل تهدیدهای دشمن ایستادگی کرد، می شود فرصتهای بسیاری را برای کشور ایجاد کرد.

خطیب جمعه ابهر در ادامه به پایه های اقتصادی مقاومتی اشاره کرده و اظهار داشت: یکی از پایه های اقتصاد مقاومتی تقویت تولید داخل می باشد. مشكلاتى كه وجود دارد اوّلاً با گفتن و حرف زدن حل نمى‏شود؛ اقدام و ابتكار و عمل لازم است. ثانياً (حلّ) مشكلات مجموعه اقتصادى كشور را در درون كشور بايد پيدا كرد؛  ستون فقرات اقتصاد مقاومتى عبارت است از تقويت توليد داخلى. اگر اين‏كار تحقّق پيدا كرد و همّتها متوجّه به اين مسأله شد، مسائل كار به‏تدريج حل مى‏شود، كار ارزش پيدا مى‏كند، كارگر ارزش پيدا مى‏كند، اشتغال عمومى مى‏شود، و دیگری از پایه های اقتصاد مقاومتی کاهش واردات غیر ضروری با مشابه داخلی است، واردات كالاهايى كه در داخل به‏قدر كافى توليد مى‏شود، بايستى به‏صورت يك حرام شرعى و قانونى شناخته بشود،آنچه در داخل توليد مى‏شود، از خارج وارد نشود.

 حجت الاسلام محمدی امام جمعه موقت ابهر به 20 فروردین سالروز قطع رابطه سیاسی ایران و آمریکا اشاره کردند و اظهار نمود: سال‏ها قبل وقتى تقويم را نگاه مى‏كرديم و براى بيستم فروردين دنبال مناسبتى مى‏گشتيم، فقط به سالروز قطع رابطه سياسى ايران و آمريكا، شهادت هنرمند بسيجى (سيد مرتضى آوينى) و روز هنر اسلامى برمى خورديم، اما به همت جوانان غيور ايرانى كه با وجود تمامى ترفندهاى استكبار جهانى، به‏خوبى فعل خواستن را صرف كردند، از سال ۱۳۸۵ رخداد ميمون و بسيار غرورآفرين پيوستن ايران اسلامى به باشگاه هسته‏اى جهان با عنوان روز ملى فناورى هسته‏اى در تقويم‏ها به ثبت رسيد. اين فن آورى در برگيرنده بسيارى از علوم مهندسى و پايه است و در حال حاضر منحصراً در اختيار تعداد كمى از كشورهاى جهان است.اين موفقيت بزرگ در فن آورى هسته‏اى بيش از هر چيز مرهون تصميمات و سياست‏هاى مدبرانه و دورانديشانه‏اى بوده است كه توسط مسؤولان عالى‏رتبه نظام در رفع تعليق از تأسيسات هسته‏اى كشورمان صورت‏گرفته است و نشان داد كه پايدارى، مقاومت در مقابل خواسته نامشروع ديگران، خودباورى و اعتماد نيروهاى خلاق كشور مى‏تواند قله‏هاى دانش پيشرفته هسته‏اى در حداقل زمان ممكن فتح شود.

وی درادامه با اشاره به كاربردهاى صلح‏آميز انرژى هسته‏اى‏ عنوان نمود: استفاده از علوم و فنون هسته‏اى در توليد برق از طريق نيروگاه اتمى از اهميت بالايى برخوردار است،جمهورى اسلامى ايران نيز با توجه به پايان پذير بودن منابع فسيلى و روند روبه رشد توسعه اجتماعى و اقتصاد كشور،استفاده از انرژى هسته‏اى براى توليد برق را امرى ضرورى و لازم مى‏دانند و ساخت چند نيروگاه هسته ای را از جمله سياست‏هاى اصلى خود قرار داده است.

حجت الاسلام محمدی خطیب موقت جمعه ابهر در پایان  خطبه نماز به 21 فروردین سالروز تاسیس بنیاد  مسکن انقلاب اسلامی به فرمان امام خمینی (ره) اشاره کرده و اظهار داشت: اين بنياد ازجمله نهادهايى است كه امام راحل با هدف محروميت‏زدايى و بسط عدالت كه از انديشه‏هاى اصلى ايشان از ابتداى مبارزه و نيز ارزش‏هاى محورى انقلاب اسلامى بوده است، آن‏ را تأسيس کرده اند.

ارسال نظرات