شهید طوسی علمدار جبهه حق علیه باطل بود

فرماندار نکا گفت: شهید طوسی، علمدار جبهه حق علیه باطل بود و لحظه‌ای از خدمت به نظام و انقلاب دست برنداشت و روز بزرگ 18 فروردین روز شهادت سردار طوسی این مرد بی‌ادعای جبهه‌های جنگ و آزادمردی از دیار نکا به نام روز شهرستان نکا، نام‌گذاری شد.
کد خبر: ۹۰۰۴۹۸۹
|
۲۰ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۸

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، جعفر احمدی  در یادواره شهدا سرداران، 430 شهید والامقام نکا و شهدای مدافع حرم با محوریت سردار سرلشکر محمدحسن قاسمی‌طوسی قائم مقام لشکر ویژه 25 کربلا مازندران در مصلای امام خمینی(ره) اظهار کرد: ولایت‌مداری و حرکت در مسیر ولایت از دغدغه‌های مهم شهدا بود که باید به درستی عمل شود.

وی افزود: رزمندگان و شهدای ما در اوج گمنامی‌ها و بدون کمترین امکانات، به بهترین وجه خدمت کردند و همه ما باید در ادامه راه پاک‌شان با خلوص نیت وارد شده و ادامه دهنده راستین خون سرخ شهدا باشیم.

فرماندار نکا گفت: شهید طوسی، علمدار جبهه حق علیه باطل بود و لحظه‌ای از خدمت به نظام و انقلاب دست برنداشت و روز بزرگ 18 فروردین روز شهادت سردار طوسی این مرد بی‌ادعای جبهه‌های جنگ و آزادمردی از دیار نکا به نام روز شهرستان نکا، نام‌گذاری شد.

این مسؤول با اشاره به ویژگی‌های رفتاری سردار سرلشکر محمدحسن قاسمی‌طوسی یادآور شد: سردار طوسی، قائم مقام لشکر پیروز 25 کربلا در زمان دفاع مقدس بود که همگان او را به درایت و شجاعت می‌شناسند و نه تنها مازندران بلکه از بلندی‌های کردستان تا مهران و فکه، دهلران تا شلمچه و فاو و اروند، با این بزرگ مرد شهرستان نکا از دیار علویان انس و الفتی دیرینه دارند.

احمدی از سردار طوسی به عنوان علمدار دلاور لشکر اسلام نام برد که روز شهادت او به نام شهرستان نکا و روز همه شهیدان شهرمان نامگذاری شد و امروز، روز 432 شهیدی است که جان دادند تا ما بمانیم.

وی با اشاره به شجاعت و دلاورمردی‌های شهدای مدافع حرم گفت: ماجرای فداکاری جوانان این شهرستان، پاسداران جوان و عاشق ولایت، داستان دلدادگی دیگری است که تاریخ را متوجه خود کرد.

فرماندار نکا اظهار کرد: شهرستان نکا در شرق مازندران شاید در نقشه و  وسعت جغرافیا به نظر کوچک باشد؛ اما نگین ارزشمندی است که همچون همیشه با وجود این شهدای ارزشمند خواهد درخشید و جاودان می‌ماند.

این مسؤول افزود: در کنار شهدای والامقام شهرستان نکا، حضور علمای مجاهد به عنوان پرچم‌داران هدایت همچون آیت‌الله محمدی‌لائینی، آیت‌الله لیموندهی، آیت‌الله طبرسی، آیت‌الله بایع‌کلایی، آیت‌الله صادقی‌گلوردی و دیگر بزرگواران و آیات که نقشه راه را نشان این مردم دادند و به سوی خیر و نیکی هدایت کردند همچنان باقی و برقرار است.

احمدی از خانواده‌های شهدا به عنوان صاحبان اصلی این یادواره نام برد و گفت: خانواده‌های شهدا، اسوه‌های صبر و مقاومت هستند که عزیزترین کسان خود را تقدیم اسلام کردند و در برابر خداوند سر تعظیم فرود آورده و به رضای خداوند رضایت دادند.

وی افزود: خانواده‌های شهدا سرمایه‌های مهم جامعه ما هستند که با ایثار و استقامت خود به ما درس پایداری دادند و باید الگوی همیشگی برای ما و جامعه ما باشند.

فرماندار نکا با بیان اینکه ما آرامش و آسایش فعلی خود را مدیون خون شهدا هستیم، گفت: شهدا با خلوص نیت برای دفاع از این مملکت و نظام جان شیرین خود را فدا کردند تا ذره‌ای از این آب و خاک به دست دشمن نیفتند و وظیفه ما در قبال این ایثار جان شهدا و ایستادگی خانواده‌های آنان بسیار سنگین است و نباید لحظه‌ای دور از یاد و نام آنان باشیم.

مراسم یازدهمین سالگرد بزرگداشت نام و یاد سردار طوسی و دومین یادواره شهدای مدافع حرم و سرداران و بیش از 430 شهید شهرستان نکا با حضور خیل مشتاقان به شهید و شهادت در مصلای امام خمینی(ره) نکا برگزار شد.

این مراسم معنوی، با حضور آیت‌الله طبرسی نماینده ولی فقیه در استان مازندران و امام جمعه ساری، سردار قربانی مشاور رئیس ستاد کل نیروهای مسلح و فرمانده لشکر ویژه 25 کربلا در دوران دفاع مقدس، سردار عمرانی فرمانده لشکر 25 کربلا در دفاع مقدس، سردار بابایی فرمانده سپاه کربلای مازندران، اسلامی استاندار مازندران، خانواده‌های شهدا و جمع کثیری از مردم ولایتمدار مازندران و شرق مازندران برگزار شد.

در این مراسم معنوی از 15 عنوان کتاب شهدای نکا و دفاع مقدس در این شهرستان رونمایی شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها