سرداران شهید اسلام همواره تحت امر ولایت فقیه بودند/ شهدا الگوی زندگی هستند

مشاور رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در مورد چگونگی شهادت سردار طوسی گفت: سردار طوسی، نوبخت و نبوی برای شناسایی رفتند و عراق پاتک کردند و این سرداران در نوک حمله لشگر به شهادت رسیدند؛ سردار طوسی، جانشین لشگر 25 کربلا بود و در دل دشمن به شهادت رسیدند و برای آنان مهم آن بود که تحت امر ولایت فقیه هستند.
کد خبر: ۹۰۰۴۹۷۴
|
۲۰ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۷

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، سردار مرتضی قربانی در یادواره سرداران و 430 شهید والامقام نکا و شهدای مدافع حرم با محوریت سردار سرلشکر محمدحسن قاسمی‌طوسی قائم مقام لشکر ویژه 25 کربلا در مصلای امام خمینی(ره) اظهار کرد: حمایت از کالای ایرانی یک تکلیف شرعی است و امروز هم باید مانند روزهای جبهه‌ها که در برابر دشمن ایستادیم و آنان را از پا درآوردیم؛ باید پای حمایت از تولید ایرانی بایستیم.

وی افزود: شهدا برای اقتدار، عظمت و عزت ایران اسلامی در میدان‌های نبرد حاضر شده و به شهادت رسیدند و اکنون هم براساس شعار سال و در تبعیت از رهبری، در این جبهه نیز بر ما فرض است که پای اقتصاد مقاومتی و حمایت از تولید و کالای ایرانی بایستیم.

قربانی با اشاره به وجود شهدای مختلف ما در نقاط مختلف این کشور یادآور شد: وجود 22 هزار شهید در شمال کشور، 230 هزار شهید کشور و نظام، 5 هزار شهید روحانی و  7هزار شهید بانوی کشور ما را در این موقعیت جمع کردند.

مشاور رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: امروز در کنار شهادت سردار طوسی، شهادت سرداران نوبخت  و نبوی هم هستند و باید بدانیم همه سرداران و شهدای ما همچون طوسی‌ها، نوبخت  و نبوی حماسه آفریدند و راه را برای ما باز کردند تا با افتخار و اقتدار زندگی کنیم.

وی با بیان اینکه  باید بدانیم هرچه در عالم است؛ از خداوند است و خداوند فرموده است که هر که مرا بپرستد به او مقام می‌دهم؛ خاطر نشان کرد: 35 سال از زمان شهادت شهدا و جنگ می‌گذرد؛ اما همچنان دورهم برای مقام شهدا و رزمندگان، گرد هم آمده‌ایم و این مقامی است که خداوند به شهدا ارزانی کرده است و تا ابد جاوید است.

این فرمانده دوران دفاع مقدس گفت: همه ما مدیون تدبیر، جان‌فشانی و ایثارگری‌های مختلف شهدایی همچون طوسی، نبوی و نوبخت هستیم و در ادامه راستینی برای راهشان باشیم.

قربانی با اشاره به کمبود تجهیزات در دوران دفاع مقدس یادآور شد: ما در طول هشت سال دفاع مقدس، در مقابل تمام تجهیزات و امکانات دشمن ایستادیم و با دستان خالی پیروز شدیم و آنان محو شدند و در واقع آنان به دست خود نابود شدند.

وی ادامه داد: در طول این انقلاب علاوه بر جنگ تحمیلی هشت ساله، تهاجم‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی مختلف رخ داد و دشمنان برای براندازی با تمام توان وارد شدند و میلیون‌ها دلار کمک نقدی توسط عربستان و همسایه‌ها به عراق کمک شد؛ اما بساط‌شان را برچیدیم.

این فرمانده دوران دفاع مقدس با اشاره به خاطراتی از دوران دفاع مقدس اظهار کرد: لشکر 25 کربلای مازندران از جمله لشکرهای پیروزی بود که توانست با اقتدار در طول جنگ ادامه مسیر دهد و به همین دلیل دستور لشکر ویژه به مازندران داده شد و آن دوران بود که با سردار دلاور طوسی آشنا شدم و ایشان را به عنوان فرمانده اطلاعات لشکر انتخاب کردم.

قربانی افزود: در آن زمان، آموزش‌های مختلف به سردار طوسی در کنار فرماندهان مختلف ارائه شد و به لطف شهدا و قهرمانان شما فتوحات بسیاری کسب شد و در واقع با اعتماد به شهیدان طوسی، بردبار و همه شهدا و شهدای مدافع حرم امروز قدرت و اقتدار داریم.

وی ادامه داد: برای آموزش‌های مختلف مجبور بودیم بارها تمرین کنیم به طوری که در برف و سرما 300 بار اروند را رفتیم و برگشتیم تا از آمادگی لازم برخوردار باشیم.

 فرمانده لشکر ویژه 25 کربلا در دوران دفاع مقدس گفت: به عظمت نماز شب‌های طوسی‌ها، روزه‌داری و عبادات آنان اکنون دارای چنین عظمتی در جهان هستیم و عبادات خالصانه آنان موجب موفقیت شد.

مشاور رئیس ستاد کل نیروهای مسلح بیان داشت: اگر اکنون موفق نمی‌شویم به دلیل عدم ارتباط درست با خداوند است و به نوعی این ارتباط با خدا ضعیف است.

قربانی اظهار کرد: در دوران هشت سال دفاع مقدس، تمام ماهواره‌ها همواره ما را رصد می‌کردند و کشورهای منطقه اطلاعات به عراق رد و بدل می‌کردند و ما باید با همه می‌جنگیدیم و جنگیدیم؛ خدا کمک کرد و رزمندگان ما با آموزش‌های لازم موفق شدند.

وی افزود: در عملیاتی 80  روز جنگیدیم و شیمیایی شدیم و حتی برخی از افراد چندین بار شیمیایی شدند اما جبهه را ترک نکردند و در این راه پیرمردی بود که با جراحات فراوان همچنان در جبهه بود و کمک می‌کرد و هر زمان که می‌گفتم شما باید بروی و استراحت کنید، می گفت: " تا کربلا نگیریم مرخصی نمی‌ریم".

این سردار هشت سال دفاع مقدس یادآور شد: آن فداکاری شهدا و ایثار خانواده‌های شهدا موجب موفقیت‌های فعلی ما شد و به نوعی شهدا و خانواده‌های آنان متحمل  زحمات مختلف شدند تا ما در آسایش و آسودگی باشیم.

مشاور رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: عمل صالح و اخلاص رزمندگان ما موجب حماسه‌ها، خط شکنی‌ها و از خودگذشتگی‌ها شد و اکنون هم مازندران چیزی کم ندارد و اکنون هم مدافعان حرم با اقتدار به صف دشمنان می‌زنند و برای ما اقتدار کسب می‌کنند.

قربانی با اعلام اینکه در طول جنگ هشت ساله، جاسوسان، دیده‌بانان و دشمنان بسیاری را خرد کردیم، خاطر نشان کرد: در کربلای 5 روی سیم خاردار، موانع و بشکه رفتیم و وقتی به دژ دشمن رسیدیم و با توسل به حضرت زهرا(س) بر دل دشمن زدیم و تلاش فراوانی انجام شد و در این بین فرماندهی نداشتیم که زخمی نشود و با همدلی و همکاری پیروز شدیم.

وی با بیان اینکه باید از شهدا درس بگیریم؛ گفت: دیروز امام خمینی (ره) بود و امروز امام خامنه‌ای و لذا در هر شرایطی باید تابع رهبری و ولایت بوده و در مسیر شهدا گام برداریم.

مشاور رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در مورد چگونگی شهادت سردار طوسی گفت: سردار طوسی، نوبخت و نبوی برای شناسایی رفتند و عراق پاتک کردند و این سرداران  در نوک حمله لشگر به شهادت رسیدند؛ سردار طوسی، جانشین لشگر 25 کربلا بود و در دل دشمن به شهادت رسیدند و برای آنان مهم آن بود که تحت امر ولایت فقیه هستند.

قربانی همچنین با اشاره به شعار سال اظهار کرد: اکنون در جبهه فرهنگی هستیم و دشمن در جبهه‌های مختلف نتوانست بر ما پیروز شود و اکنون همه باید مهیا و بسیج تحت امر رهبری باشیم و در ادامه راه شهدا به تکلیف خود عمل کنیم و فرض است برای ما تا تولید کنیم و از تولید داخل استفاده کنیم.

وی در ادامه با تشکر از محمد اسلامی، استاندار مازندران و توجه ویژه وی نسبت به خانواده‌های شهدا افزود: استاندار مازندران دارای روحیه ولایی، ارزشی و اعتقادی  است که کار می‌کند و تابع ولایت است و در همین راستای توجه به ارزش‌ها، مسؤولیت امور بانوان استان مازندران  را به دختر سردار طوسی سپرد.

مشاور رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ادامه داد: امیدواریم راه سردار طوسی ادامه یابد و باید همگان بدانند همچنان که امام فرمود: " ما متجاوز نبوده و نیستیم". و لذا باید باهم باشیم و متحد باشیم و با همه قوا برای تعالی تلاش کنیم و به فرمان ولی‌امرمسلمین، راه شهدا را برویم.

قربانی گفت: خانه سردار طوسی مملو از نور بود و لذا باید الگوی زندگی همه شما باشد و از خانواده‌ها مراقبت کنید تا از ولایت خارج نشوند و  بر عزت مسلمین افزوده شود.

یادواره سرداران و بیش از 430 شهید شهرستان نکا و شهدای مدافع حرم با محوریت سردار سرلشکر محمدحسن قاسمی‌طوسی قائم مقام فرماندهی لشکر ویژه 25 کربلا ، روز یک‌شنبه 19 فروردین ماه با سخنرانی سردار مرتضی قربانی، مشاور رئیس ستاد کل نیروهای مسلح و از فرماندهان دوران دفاع مقدس، مداحی حاج رضا نبوی و شعرخوانی صابر خراسانی در مصلای بزرگ امام خمینی(ره) نکا برگزار ‌شد.

شهرستان نکا در طول دفاع مقدس بیش از 430 شهید شهرستان نکا تقدیم انقلاب کرد و در کنار این شهدای والامقام، 6 شهید مدافع حرم، شهیدان عبدالرحیم فیروزآبادی، محمدتقی سالخورده، حسین مشتاقی، ابراهیم عشریه، سعید کمالی و محمد معافی، برگ زرین دیگری از افتخارات مردم این شهرستان در ترویج فرهنگ شهید و شهادت در کنار همه سرداران و شهدای این شهرستان و انقلاب هستند.

سردار سرلشکر محمدحسن قاسمی‌طوسی، قائم مقام فرماندهی لشکر ویژه 25 کربلای مازندران، در سال 1337 در روستای طوس‌کلا از توابع شهرستان نکا در شرق مازندران به دنیا آمد و فعالیت‌های گسترده انقلابی در قبل و بعد از انقلاب داشت که با شروع جنگ تحمیلی به جبهه‌های حق علیه باطل رفت و سرانجام در 18 فروردین‌ماه سال 1366 در سن 29 سالگی با اصابت ترکش‌های خمپاره عراقی‌ها در دشت شلمچه به شهادت رسید.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار