عبدالرضا اکبری،بازیگر و کارگردان سینما، تئاتر و تلویزیون گفت: تا زمانی که خانواده‌ها به سالن‌های تئاتر جذب نشوند، تئاتر ما در روشنفکری خود غوطه‌ور است، همه تماشاچی‌های تئاتر نباید یک سری روشنفکر و دانشجو باشند!
کد خبر: ۹۰۰۴۹۷۳
|
۲۰ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۹

به گزارش خبرگزاری بسیج، عبدالرضا اکبری بازیگر و کارگردان تئاتر، تلویزیون و سینما که سال گذشته در عرصه تئاتر چندین اثر نمایشی را در جشنواره‌ها به صحنه برد، عنوان کرد: در حال چیدن مقدمات اجرای نمایشنامه «زن نیک ایالت سچولان» اثر برتولت برشت هستیم.

وی در ادامه افزود: تلاش دارم با گروه قدیمی تئاتری کار را جلو ببرم به شرطی که بچه‌ها مشغول به کاری نباشند، منتظر مراحل تصویب نمایش هستم تا بقیه مقدمات را فراهم کنم.

وی درباره تغییرات مدیریتی اداره کل هنرهای نمایشی گفت: خوشبختانه مهندس شفیعی شناخت خوبی از تئاتر داشتند و توانستند ارتباط خوب و تنگاتنگی با هنرمندان تئاتر برقرار کنند و با صمیمت، خلوص نیت، دلسوزی‌شان تلاش کردند به لحاظ کمی و کیفی تولیدات تئاتر را به سطح خوبی برسانند. 

اکبری در ادامه گفت: شهرام کرمی هم از کسانی هستند که تئاتر را می‌شناسند هم تحصیلکرده هستند و هم سال ها در این عرصه کار کردند و با توجه به شناختی که از او دارم به نظرم او هم می‌تواند قطعا ادامه راه مهندس شفیعی را برود و با پشتیبانی و حمایت جامعه هنری روبه رو شود. 

وی با اشاره به اینکه تئاتری‌ها می‌بایست از حمایت مالی برخوردار شوند، گفت: این جمله را ابتدا گفتم که بگویم همیشه بچه‌های تئاتر از مسئله حمایتی آسیب پذیر بوده‌اند و از جیب خودشان خرج کردند . من فکر می‌کنم خیلی باید کمک شوند تا تئاتر ارزش خود را پیدا کند.

اکبری همچنین افزود: اهالی تئاتر مدتهاست که چون یک قبیله دور خود می‌چرخند و در یک دایره بسته به دنبال مسائل مالی حرکت می‌کنند اما درجا می‌زنند این هم علتش کمبود حمایت مالی است . متأسفانه در جشنواره‌های تئاتری هم به نمایشنامه نویسی اهمیت و ارزشی قائل نمی‌شوند ما نمایشنامه نویس ایرانی هم کم داریم و این یکی از معضلات اساسی است.

وی دراین باره توضیح داد: باید کاری کنیم نمایشنامه ایرانی زیادی داشته باشیم درحالیکه همینطور از یک نویسنده و آن نویسنده خارجی بارها و بارها آثارشان را توسط گروه‌های مختلف به صحنه می‌بریم و همین تماشاچی‌ها هم تقریبا ثابت به دیدن کارها می‌آیند به هر سالنی درحالی که فکر می‌کنیم سالن‌ها پُر هستند!

این بازیگر و کارگردان اظهار داشت: من زمانی که شال و انگشتر را به صحنه بردم مدام اصرار داشتم که هر شب خانواده‌ها به دیدن کار بیایند نمایش هم در سنگلج اجرا شد تا زمانی که خانواده‌ها به سالن‌ها کشیده نشوند تئاتر ما در روشنفکری خود غوطه ور است و این ضربه بزرگی می‌شود همه تماشاچی‌های تئاتر نباید یک سری روشنفکر و دانشجو باشند اینها را می بایست به مسئولان تئاتر منعکس کرد.

اکبری همچنین افزود: برای چند تله فیلم پیشنهاد داشتم که در در حال مطالعه فیلمنامه هستم اما به دنبال ایده آل‌های کاری خودم تا آنها را پیدا کنم که اگر در این کارها وجود داشته باشد ، این کارها را قبول می‌کنم.

وی درباره بازی در سریال آنام نیز گفت: همچنان درگیر آنام هستم، چند جلسه دیگر فیلمبردار آن باقی مانده که به زودی به اتمام خواهد رسید.

ارسال نظرات