خبرهای داغ:
مدیرکل تبلیغات اسلامی فارس گفت: راه برون رفت از آسیب‌های اجتماعی و رفع نگرانی‌ها در حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی روی آوردن به فرهنگ قرآن و فرهنگ مسجد است.
کد خبر: ۹۰۰۴۸۳۷
|
۱۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۶

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از شیراز، حجت‌الاسلام محمدصادق مهرابی، مدیركل تبلیغات اسلامی فارس با بیان اینکه قریب به ۵ هزار مسجد و حسینیه در سطح استان داریم، گفت: امروز راه برون رفت از آسیب‌های اجتماعی و رفع نگرانی‌ها در حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی روی آوردن به فرهنگ قرآن و فرهنگ مسجد است ما باید به مساجد برگردیم و مساجد را احیا کنیم.

وی معتقد است که اگر فرهنگ مسجد حاکم شد دیگر درصد بالای طلاق و ناسازگاری‌های اجتماعی را نداریم، درصد اختلاس‌ها و تبعیض‌ها را نداریم چراکه علت همه این مشکلات فاصله گرفتن از فرهنگ مسجد و دور بودن از مسجد است.

مهرابی با بیان اینکه در مسجد فعالیت‌ها گاهی به یک پایگاه مقاومت یا پایگاه فرهنگی یا هیئت مذهبی صرف بسنده می‌شود تصریح کرد: ولی خلأ فعالیت‌های هنری در مساجد احساس می‌شود و باید بیشتر از گذشته به این موضوع اهتمام داشت.

مدیركل تبلیغات اسلامی فارس با خاطرنشان کردن اینکه در سازمان تبلیغات آماده هستیم که هر گونه بسترسازی برای ورود هنر به مساجد به ویژه برای ورود تئاتر فراهم کنیم و برای انتقال پیام‌های انقلاب و دین با گروه‌های هنری همکاری داشته باشیم گفت: امروز نسل جدید ما گویش‌ها و ذائقه‌هایشان متفاوت شده است و قطعا باید به تناسب تغییری که در گویش‌ها و ذائقه‌های فرهنگی نسل جدید ایجاد شده بتوانیم خوراک متناسب با نسل جدید را ارائه دهیم.

وی پایگاه مسجد را پایگاه اصیل و ریشه‌داری دانست که با گذر زمان مخاطبان خاص خود را دارد هرچند که امروز فضای مجازی یک افق جدیدی را در بسترهای مختلف فرهنگی و اجتماعی و سیاسی ایجاد کرده است اما مسجد پایگاه قرآنی است و تا راز و رمز قران استمرار دارد مساجد نیز وجود دارند.

مهرابی مهرابی بیان کرد: اعتقاد بر این است که اگر این زمینه‌های هنری به مسجد ورود پیدا کند مخاطبان خود را پیدا می‌کند و در تبلیغ و ترویج فرهنگ دینی نیز نقش‌آفرینی مهمی دارد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها