خبرهای داغ:
مشاور فرماندار ویژه شهرستان ملایر:
مشاور فرماندار ویژه شهرستان ملایر گفت: ملایر شهر ملی و پایتخت مبل و منبت ایران و شهر جهانی انگور است و ثبت جهانی اثر منحصربفرد نوشیجان نیز در حال پیگیری است.
کد خبر: ۹۰۰۴۷۸۰
|
۱۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۱

ثبت جهانی اثر نوشیجان نیز در حال پیگیری استبه گزارش خبرگزاری بسیج از ملایر، حامدی نژاد در افتتاح هفتمین دفتر خدمات مسافرتی و جهانگردی شهرستان ملایر اظهار داشت: ما در شهرستان ملایر 340 اثر تاریخی و فرهنگی داریم که 200 اثر آن در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.

وی افزود: باید برای جذب گردشگر نسبت به ایجاد اینگونه مراکز و حمایت از این دفاتر اقدام و تبلیغات لازم برای شناسایی آثارتاریخی صورت بگیرد.

مشاور فرماندار ویژه شهرستان ملایر ابراز داشت: ملایر شهر ملی و پایتخت مبل و منبت ایران و شهر جهانی انگور است و ثبت جهانی اثر منحصربفرد نوشیجان نیز در حال پیگیری است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان ملایر نیز در ادامه بیان کرد: دفاتر خدمات مسافرتی به عنوان واسطه گردشگری نقش مهمی را در توسعه صنعت گردشگری ایفا می‌کنند.

جلیلی گفت: شهرستان ملایر با توجه به وجود آثار تاریخی و فرهنگی، مناطق گردشگری‌، طبیعت بکر خود و  تبلیغات گسترده در حوزه شهرملی منبت ایران در شبکه‌های سراسری به مقدار بیش از 10 هزار ثانیه از شهرستان‌های  شاخص در حوزه گردشگری  استان محسوب می‌شود.

وی افزود: باید با همکاری مسئولان دولتی به ایجاد زیرساخت‌های مناسب گردشگری و ایجاد تسهیلات پرداخته و راه را برای ورود گردشگران هموار کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات