مدیرکل فرهنگی و هنری آموزش و پرورش خبر داد

برگزاری مسابقات کتابخوانی با مشارکت 400 هزار دانش‌آموز

مدیرکل فرهنگی و هنری وزارت آموزش و پرورش گفت: مسابقات کتابخوانی با مشارکت 400 هزار دانش‌آموز امروز در مدارس کشور برگزار شد.
کد خبر: ۹۰۰۴۷۳۶
|
۱۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۳
به گزارش خبرگزاری بسیج، علی رمضانی مدیرکل فرهنگی و هنری وزارت آموزش و پرورش، اظهار داشت: امروز مراسم نمادین مسابقات کتابخوانی دانش‌آموزان کشور در مقاطع مختلف تحصیلی، در مدرسه شهید کلاهدوز منطقه 14 برگزار شد.

وی با اشاره به جزئیات این مسابقات، ادامه داد: مسابقات کتابخوانی دانش‌آموزان کشور با مشارکت 400 هزار دانش‌آموز مقاطع مختلف تحصیلی برگزار شد؛ ضمن اینکه مبلغ 2 میلیارد تومان برای خرید کتاب در این طرح تخصیص داده شده است.

مدیرکل فرهنگی و هنری وزارت آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: تمام دانش‌آموزان با خواندن یک کتاب در مدرسه و شرکت در آزمون هماهنگ امروز در مدارس در مسابقه کتابخوانی شرکت کردند و در مرحله منطقه‌ای مسابقات نیز دانش‌آموزان باید دو کتاب را مطالعه کنند.

رمضانی با بیان اینکه دانش‌آموزان راه یافته به مرحله استانی باید 3 کتاب را مطالعه کنند، گفت: در مرحله استانی فقط دانش‌آموزان دوره‌های متوسطه اول و دوم حضور دارند.

وی بیان داشت: دانش‌آموزان انتخاب شده در مرحله استانی، در مرحله کشوری به صورت پژوهش محور با هم رقابت می‌کنند؛ به شکلی که کتاب‌هایی انتخاب شده و دانش‌آموزان طرح خود را ارائه می‌دهند.

مدیرکل فرهنگی و هنری وزارت آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: برای دانش‌آموزان استان‌های کرمان و کرمانشاه که دچار حادثه زلزله در سال گذشته شدند و نیز دانش‌آموزان عشایر کتاب به صورت رایگان توزیع شده است.

رمضانی یادآورشد: از مسئولان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی درخواست می‌کنیم در اجرای این طرح با آموزش و پروش همکاری داشته باشند.
منبع: فارس
ارسال نظرات
آخرین اخبار