خبرهای داغ:
مدیرکل بنیادشهید و امور ایثارگران قزوین:
مدیرکل بنیادشهید و امور ایثارگران قزوین گفت: باید شعار حمایت و استفاده از کالاهای ایرانی به فرهنگ عمومی تبدیل شود.
کد خبر: ۹۰۰۴۷۲۳
|
۱۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۹

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، غلامرضا حقایق‌پور مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین در جلسه شورای معاونین بنیاد استان با اشاره به نامگذاری سال جاری به نام حمایت از کالای ایرانی توسط مقام معظم رهبری گفت: این شعار نباید منحصر به سال 97 نباشد بلکه بایستی مردم ایران در همه‌ی سالها اقلام ایرانی مصرف کنند.
وی افزود: باید شعار حمایت و استفاده از کالاهای ایرانی به فرهنگ عمومی تبدیل شود تا مردم در خرید کالاهای داخلی نسبت به خارجی اهتمام ویژه‌ای داشته باشند.
حقایق‌پور با بیان اینکه باید در تحقق شعار یاد شده مردم، دولت و تولیدکنندگان همت کنند، گفت: در این راستا مسوولان بایستی با ایجاد بستر مناسب زیرساخت‌ها، پشتیبانی کردن از تولیدات داخلی، اعطای تسهیلات مناسب به تولیدکنندگان و فرهنگ‌سازی خرید کالاهای ایرانی از طریق راهکارهای مختلف اقدام نمایند.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین افزود: همچنین نهادهایی مانند صدا و سیما، آموزش و پرورش، مطبوعات و رسانه‌ها می‌توانند در تحقق شعار سال جاری نقش بسزایی را ایفا کنند.
وی با بیان اینکه بایستی مردم هم به خرید کالای ایرانی توجه داشته باشند، گفت: آنها باید مقید به استفاده از کالای ایرانی باشند، حتی اگر کیفیت کالاها نسبت به کالای مشابه خارجی پایین‌تر باشد.
این مسوول افزود: اگر مردم بدانند نتیجه‌ی مصرف کالای ایرانی به خودشان برمی‌گردد قطعا در خرید آن، به منظور ایجاد اشتغال فرزندان‌شان اهتمام می‌ورزند.
وی افزود: تولیدکنندگان نیز باید سیاست‌هایی از جمله ساخت و تولید کالای داخلی با کیفیت، قیمت مناسب و ارایه‌ی خدمات پس از فروش داشته باشند تا رغبت مردم به استفاده از کالاهای ایرانی افزایش یابد.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین گفت: یکی از چالش‌های کنونی جامعه مشکلات اقتصادی می‌باشد که توجه، حمایت و استفاده از کالاهای ایرانی از مهمترین راهکارهای رفع آن است.
حقایق‌پور افزود: با نهادینه کردن فرهنگ استفاده از کالای ایرانی در جامعه، وضعیت اقتصادی رونق و مشکلات مالی موجود برطرف می‌شود به همین دلیل بایستی مسوولان مربوطه در این راستا تلاش جدی نمایند.
1003/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها